Re: Drive Power Cycle Count

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 01:58:44 MET

XDS <XDS@spam.pl> wrote:

> Nie bierzesz pod uwagę zużycia bieżni i kulek łożyska? Przy 7200 obr/min
> to przy 10h pracy to już konkretne liczby wychodzą. Oczywiście łożyska
> są obliczone na parę rzędów większą ilość, no ale się sumuje za każdą
> nawet sekundę.

            Pana prosimy o powrot do terazniejszosci. Od kilku lat nie stosuje
sie w HDD lozysk kulkowych, a wylacznie hydrodynamiczne, ktore sa na tyle
niezawodne, ze przezyja inne elementy HDD.

> Mnie zawsze zastanawiało, co bardziej zużywa dysk kolejny
> rozruch czy niepotrzebna praca przez np 1.5h

            Sprawa jest na tyle oczywista, ze nie ma o czym mowic. Moznaby sie
zastanawiac, gdyby mowa byla nie o 1,5h a o 1,5 dnia czy nawet 15 dniach.
Oczywiscie to przy zalozeniu ze dysk nie gotuje sie w obudowie i sie go
[wraz z cala obudowa] systematycznie nie kopie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl