Re: DualChanel

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 01:47:51 MET

Bartfel <""bart87\"@[USUN TO]gazeta.pl"> wrote:

> Niekoniecznie.

            A przeczytales powyzsze ze zrozumieniem? Chyba niekoniecznie.
Mowa byla o _MINIMUM_ 2 kosciach.

> Moj kolega ma 2x256 + 1x512 i pokazuje mu duala.

Konfiguracja trybu dwukalnalowego jest mozliwa na 3 czy 4 modulach DIMM -
to nic nowego. Kontroler na to jak najbardziej pozwala, co wiecej moga to
byc moduly o roznej pojemnosci, ale ze wzgledu na mozliwe konflikty zaleca
sie by moduly i same kosci byly o mozliwie zblizonych parametrach i
organizacji.

> Twierdzi ze wydajnosc jest taka sama jak 2x512.

            Bo to pewnie nForce2. Problem stanowi nie chipset core logic,
a archotektura CPU i przepustowosc EV6, ktora wyczerpuje juz 1 modul DDR
[w trybie single]. Na dualu przy AXP zyskuje sie glownie dzieki
niewielkiemu przyspieszeniu dostepu do pamieci, a nie na wzroscie
przepystowosc. Zreszta to rozwiazanie znane jest co najmniej od 1997 r.
i VIA VP3 - jako bank interlave.

> Ja jednak wole dwie takie same kostki.

            Zawsze to mniejsza szansa na niezgodnosc, mniejsze obciazenie
zasilacza i te kilka watow mniej w oplatach za energie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl