Re: Drive Power Cycle Count

Autor: XDS <XDS_at_spam.pl>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 18:56:53 MET

Radosław Sokół napisał(a):
> Z liczbą uruchomień, a nie czasu pracy -- czas pracy dla
> dysku nie ma wielkiego znaczenia, za to uruchomieniami
> można go zarżnąć. Dysk uruchamiany raz dziennie przez 10
> dni będzie mniej więcej tak samo zużyty, jak ten uruchamiany
> 10 razy w ciągu jednego dnia tylko :)

Nie bierzesz pod uwagę zużycia bieżni i kulek łożyska? Przy 7200 obr/min
to przy 10h pracy to już konkretne liczby wychodzą. Oczywiście łożyska
są obliczone na parę rzędów większą ilość, no ale się sumuje za każdą
nawet sekundę. Mnie zawsze zastanawiało, co bardziej zużywa dysk kolejny
rozruch czy niepotrzebna praca przez np 1.5h

Pozdrawiam