Re: komputer do obróbki video

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 10 Mar 2006 - 13:36:16 MET

Pandy <pandrw@poczta.onet.pl> w wiadomości
<news:duq6es$fr4$1@news.dialog.net.pl> napisał/a:

> [...]
> facetem a nie kobeita - jesli uwazasz ze gdzies rozmijam sie z prawda to
> wskaz to - takie ploty zazwyczaj robia kobiety, cos gdzies ja nie wiem,
> slyszalam ze moze ona ten teges no wiesz... - przypuszczasz atak personalny
> choc Twoje posty moga wskazywac ze jestes raczej kiepsko zorientowany w
> omawianej tu problematyce - zauwazylem jedna prawidlowosc - zaciekle
> atakujesz sprzet korenskich producentow - jednoczesnie pewnie zachwycasz sie
> superszybkimi modulam pamieci skrywajacymi pod aluminiowym radiatorkiem
> kosci samsunga. Ja korzystam ze sprzetu do pracy , Ty zas jak widze po

I to ja tutaj używam argumentów emocjonalnych i robię ataki personalne?

(Btw., "zauważyłem jedną prawidłowość" - jesteś niepokojąco nadwrażliwy na
punkcie swojej osoby, inteligencji i autorytetu; podpadłem, bo już drugi raz
ośmieliłem się wytknąć zbytnie uogólnienie trącające co najmniej
propagandą...)

A może Twój tekst jest w ramach rewanżu za "dobrą wieszczkę"? Alegoria miała
skłonić Cię do odpowiedzi na pytania, które zadałem w innym poście tego
wątku. A poza tym... było nie "wieszczyć" z fusów ;p

> Oczekuje ze wskazesz miejsce w ktorym klamie, rozmijam sie z prawda... po
> prostu - zachowuj sie jak facet a nie jak ciotka klotka...

Pozwolę sobie nie podejmować dyskusji z emocjonalnymi bądź personalnymi
"argumentami" ze wstępu tego posta (tak tak, wiem, zniżasz się do mojego
poziomu, świetnie, cudownie etc.) i wrócić do meritum sprawy.

Jak sobie życzysz :p, wskazuję miejsca:

> poza
> tym Intel szykuje juz nowy procesor ktory bedzie naprawde bardzo, bardzo
> szybki...

Już nie raz i nie dwa było, ile takie "już" potrafi u producentów trwać, i
jaki ma efekt końcowy.
A prawda o takich przypadkach wygląda tak, że intel nie jest już, na
szczęście dla normalnych zjadaczy chleba, monopolistą na rynku cpu. A na
każdym rynku, na którym jest konkurencja, raz prowadzi jeden potentat, raz
drugi, nawet przez dłuższe okresy czasu - i co z tego? Ano nic...
(Btw., ale to ja "podniecam się sprzętem" - urocza projekcja
psychologiczna).

Następny kwiatek jest jeszcze lepszy:

> duzo oprogramowania bedzie dzialalo wolniej na AMD (taki maly
> "feature" kompilatora Intela ktory powoduje ze jak wykryty zostaje procesor
> nie Intel (w domysle AMD) to wylaczona zostaje optymalizacja instrukcjie SSE
> i wyzszych...)

Rzucasz garść konkretnych rzeczowych informacji, wplatając w nie, lub wręcz
podsumowując je takim uogólnieniem (zresztą masz taki nawyk chyba).
Teoretycznie wszystko ok, ale... każde uogólnienie jest w pewnym zakresie
kłamstwem. A ponieważ rzesza czytelników grupy słabo się rozeznaje w
sytuacji, wyłowi z tego tekstu tylko to uogólnienie, które w takim przypadku
jest zbytnim uogólnieniem, a właściwie demagogią.
Po pytaniu dodatkowym w następnym poście uzupełniasz to o:

> Od dawna - produkuja najlepszy kod na x86 - jak szukasz najszybszego softu
> na iapx86 to zazwyczaj znajdziesz go pod postacia IC (Intel Compiler) o ile
> wiem robia najlepsze kompilatory C i Fortran - byc moze tez inne... generuja
> najszybszy, najlepiej zoptymalizowany kod dla procesorow x86 (przede
> wszystkim rzecz jasna firmy INTEL), poza tym robia bardzo dobre narzedzia
> dla programistow, wspieraja przenoszenie kodu na x86, udostepniaja open
> source przyklady dla np fDCT i iDCT, FFT, konwersji kolorow, masa tego - z
> tego co wiem wspieraja spolecznosc open source itd...

Co nie wnosi niczego nowego, demagogia pozostała demagogią.
Jeśli chodziło Ci o "duzo oprogramowania" do obróbki wideo czy jeszcze
bardziej zawężonego do bardzo specjalistycznych zastosowań, to wypadało by
ten "szczegół" ;) dopisać, a tak wyszło Ci "albo czasopism" (i wielka
obraza, ze się czepiam, taaa).

Oczywiście, że intel podaje przykłady, jak się programuje ich procesory.
Który producent tego nie robi? Chyba tylko taki, który chce wypaść z rynku.
Że zrobili do tego celu własne narzędzia? I co z tego - robią tak od zawsze.
Więc, niestety jednak :p, nie będzie "duzo oprogramowania dzialalo wolniej
na AMD", bo już od dawna by tak było (gdyby było tak, jak usiłujesz tutaj
"sugerować"), i przekładało by się to na testy wszystkich serwisów od lat.

Tymczasem żaden potentat narzędzi programistycznych w sytuacji wolnego rynku
i konkurencji nie pozbawi się na życzenie intela i Twoje znaczącej części
rynku tworząc platformy programistyczne tylko pod jednego producenta cpu (no
chyba, że ma coś z głową, albo intel mu za to zapłacił, i to raczej całkiem
sporo, co potem odbije sobie w cenach cpu dla zwykłych zjadaczy chleba :p, i
nie da się ukryć w dłuższym okresie czasu).
Dalej tak samo jest z klientami tych potentatów - firmami programistycznymi,
którym także zależy na większej, a nie mniejszej ilości sprzedanego
oprogramowania, a co za tym idzie, uniwersalnością programu z punktu
widzenia platformy sprzętowej.
Dzięki tym zdrowym zasadom wolnego rynku rozrośniętemu monopoliście intelowi
wyrósł pod bokiem konkurent, i ma się dobrze, przynajmniej w sferze
generalnie równego traktowania przez oprogramowanie - na szczęście dla
normalnych ludzi.

ps.: To, że ja rzekomo podniecam się sprzętem, to albo była projekcja
psychologiczna z Twojej strony (i to fanatyczna), albo masz punkt widzenia
zawężony do jakichś bardzo specjalistycznych zastosowań i programów (o
których nikt nie słyszał), albo intel płaci Ci za wplatanie takich (nota
bene wieszczych, czyli de facto subiektywnych) demagogii między wiarygodne
udokumentowane informacje ;P.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel