Re: Zrozumienie znaczenia parametrów procesora PIV

Autor: Palmer <USkolupUN_TO_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Mar 2006 - 13:25:05 MET

news:dumfbe$qfd$2@polsl.pl...

> System chłodzenia powinien być zaprojektowany do skutecz-
> nego rozpraszania do 75.1 W mocy.

Rozumiem, że odnosi sie to wyłącznie dla procesora działajacego z nominalnym
FSB. Chciałbym w takim razie wiedzieć jak zmieni się zapotrzebowanie na moc
procesora przy jego pełnym obciążeniu, jeśli nie zmieniając napięcia, będę
zwiększał częstotliwość taktowania magistrali systemowej?

> Maksymalna temperatura przy której procesor powinien
> jeszcze poprawnie pracować w sposób długotrwały.

Czy porównując 2 procesory (identyczna technologia wykonania oraz
częstotliwość pracy), można przyjąć za słuszne stwierdzenie, że "im parametr
"Thermal Spec" wyższy, tym procesor lepszy (w sensie podatniejszy na o/c)"?
A dla konkretnej sytuacji, zestawiając do porównania z powyższym, drugi
procesor o parametrach:
Thermal Guideline: 69.7 W
Thermal Spec: 75 °C,
"lepszy" jest właśnie ten drugi, czy dobrze wywnioskowałem?

> Nie ma takiego czegoś jak "bezpieczne napięcie". Bezpieczne
> jest tylko napięcie nominalne, przy każdym wyższym na pewno
> wzrośnie temperatura i może dojść do jakichś naglejszych
> uszkodzeń.

Zatem podane napięcie to napięcie nominalne, czy tak? W zw. z tym, czy za
prawidłową mogę uznać domyślnie ustawioną w BIOS-ie wartość napięcia rdzenia
1.525 V? Czy nie powinno raczej widnieć tam wskazanie 1,425V?

Pozdrawiam,
Palmer