Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Maciej Bojko <maciej.bojko_at_students.mimuw.edu.pl>
Data: Tue 07 Mar 2006 - 20:55:28 MET

On Mon, 06 Mar 2006 11:32:53 +0100, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
wrote:

>A ja mam nadzieję, że nie przestaną montować... Przez jakiś rok używałem
>myszki pod USB i w końcu kiedy zaczęła odmawiać posłuszeństwa
>zainwestowałem w optyczną, ale na PS/2, która nie będzie mi bez potrzeby
>zajmować gniazdka USB. Tak, niby można kupić HUBa, ewentualnie
>klawiaturę z wbudowanym, ale pytam po co? ;) Po co wywalać, coś co
>doskonale działa i eksperymentować z jakimiś nowymi wynalazkami?

Ja wolę po prostu włożyć wtyczkę w dowolne z dziesięciu gniazdek, niż
mieć osobno port drukarki, port klawiatury, port myszy i co tam
jeszcze. A pecety mają tyle gniazdek USB, że "zajmowanie bez potrzeby"
to słaby argument. Ja mam wszystko na USB i połowa gniazdek jeszcze
jest wolna.

>Ja kupując nowy komputer jednak włożyłem do niego stację dyskietek. ;)
>Niby za często się tego nie używa, ale jednak w ekstremalnych
>przypadkach się przydaje.

Stację 5,25" też masz? Bo jednemu mojemu znajomemu też ostatnio się
w takim właśnie ekstremalnym przypadku przydała. To co, montować je
w komputerach?

>A wymień mi chociaż jedną _współczesną_ płytę główną ze slotami ISA...

No właśnie. A kiedyś były takie niezbędne i nieodzowne. Zupełnie jak
teraz gniazda PS/2. I wszystkie powyższe argumenty do nich pasowały.
Też była/jest masa starego sprzętu na ISA, też ISA działała miodnie,
a z PCI same kłopoty, też mogła się zdarzyć sytuacja podbramkowa...
A jednak teraz ten standard wącha kwiatki od spodu.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@students.mimuw.edu.pl