Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 11:32:53 MET

Maciej Bojko napisał(a):

> Tradycja.

A ja mam nadzieję, że nie przestaną montować... Przez jakiś rok używałem
myszki pod USB i w końcu kiedy zaczęła odmawiać posłuszeństwa
zainwestowałem w optyczną, ale na PS/2, która nie będzie mi bez potrzeby
zajmować gniazdka USB. Tak, niby można kupić HUBa, ewentualnie
klawiaturę z wbudowanym, ale pytam po co? ;) Po co wywalać, coś co
doskonale działa i eksperymentować z jakimiś nowymi wynalazkami? IMHO
rewolucja w sprawie klawiatur i myszek będzie miała sens dopiero wtedy,
gdy te na BT będą naprawdę niezawodne. :)

> Już odchodzi. Są już płyty bez PS/2. Żadnej rewolucji nie będzie,
> pecety to nie maki - po prostu będą powoli znikały.

IMO pozbywanie się gniazdek PS/2, LPT czy RS323 ma sens tylko w
miniaturowych komputerach, gdzie tylko zajmują miejsce. Jeśli ktoś chce
mieć standardowego desktopa, do którego może wsadzić trochę kart i
podpiąć trochę sprzętu, to imho jednak powinny zostać. Sam używam starej
drukarki HP DJ 690C na LPT.

> Jak stacje dyskietek - wszyscy (niemal) je mamy, a większość służy
> jeno za pułapki na kurz.

Ja kupując nowy komputer jednak włożyłem do niego stację dyskietek. ;)
Niby za często się tego nie używa, ale jednak w ekstremalnych
przypadkach się przydaje. Chociaż fakt, to już koniec tego nośnika, o
ile jeszcze kilka lat temu przydawały się do przenoszenia małych ilości
danych, to teraz pendrive'y bardzo staniały. Osobiście żałuję, że nie
przyjęły się napędy LS-120... Ewentualnie ZIPy.
Może też upowszechnią się płyty DVD-RAM, moim zdaniem dobrze by było. ;)

> Jak sloty ISA.

A wymień mi chociaż jedną _współczesną_ płytę główną ze slotami ISA...
AFAIK ostatnie to czasy socketA z czasów Athlona/Durona 1000 MHz. ;)
Chociaż możliwe, że się mylę...
W każdym razie są i tacy, którym karta dźwiękowa na ISA może się
przydać, o ile mi wiadomo tylko na takiej da się np. emulować modem
Packet Radio. ;) Swoją drogą nie słyszałem też o sprzętowym modemie tego
typu pod usb, wszystko na porty com. ;)

> Jak gniazda klawiaturowe poprzedniej generacji (jak im
> tam było?).

DIN, ale to jest to samo co PS/2, tylko trochę większa średnica. ;) Moja
siostra ma klawiaturę starej generacji podpiętą przez prostą
przejściówkę do względnie "nowego" komputera z Duronem 700. :)

# /George Orwell - Rok 1984/