Re: Na co komu PS/2 !?

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 00:12:13 MET

On Sat, 04 Mar 2006 22:47:25 +0100, XWindowsMen wrote:

> Nie lepiej byłoby wszystko 'ustandardyzować'
> na USB a PS/2 porzucić w zapomnienie tak jak teraz to pewnie jest z
> klawiaturami na wejście DIN i myszkami na port COM.

Nie.
Zauważ, mamy wolny rynek. Popyt i podaż. Weźmy przykładowo przeciętnego
konsumenta... Mnie.
Posiadam dobra ruchome (:>) w postaci klawiatury i myszy z których jestem
bardzo zadowolony. Oba na PS/2. Cały komplet jest warty jakieś 100zł.

Załóżmy że kupuję płytę główną. Przeciętna płyta kosztuje jakieś 400zł.
Jeżel będę miał do wyboru dwie płyty o podobnych parametrach, z czego jedna
nie będzie miała PS/2, a druga będzie miała, to którą wybiorę? Oczywiście
ze tą z PS/2, albowiem nie będę zmuszony kupować nowego kompletu
mysz+klawiatura i będę 20 piw do przodu :)

Koszty zamontowania PS/2 na płycie przez producenta są marginalne. Tak
więc, alby pozyskać tych posiadających jeszcze starsze modele urządzeń
wejściowych zamontuje dla świętego spokoju to PS/2.

PS/2 odejdzie w zapomnienie wtedy, kiedy wymrą ostatnie urządzenia na PS/2.
Nie rewolucja, a ewolucja.

A co do klawiatur na DIN i myszek na COM - oba te peryferia są bez problemu
używalne na nowych komputerach. Przejściówka Com/DIN kosztuje 5zł, a
przynajmniej COM w znakomitej większości nowych płyt nadal występuje.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//