Re: Radeon 9800

Autor: botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 18:32:09 MET

Użytkownik "Jacek Popławski" napisał w wiadomości...
> Co sądzicie o karcie opisanej w taki sposób (jest to jedna z ofert na
> Allegro):
>
> ATI 9800 128MB szyna pamięci 256bit 8 potoków
> Taktowanie rdzenia: 325MHz @ 420MHz (+-)
> Taktowanie pamięci: 580MHz @ 650 MHz (+-)
>
> 1) Czy dobrym pomysłem jest kupienie takiej karty zamiast obecnego Radeona
> 9100 Sapphire?

Oczywiście, że tak.Wzrost wydajności będzie spory( w jajnowszych grach
kilkukrotny ), a poza tym DX9.0b :)

> 2) Czy mogą wystąpić problemy w związku z tym, że moja płyta główna
> obsługuje tylko AGPx4 (Soltek DRV5)?

Nie nie mogą.

> 3) Czy będę musiał wymienić zasilacz na silniejszy (mam 300W z obudowy
> Enlight)?

Jeśli nie podkręcasz ostro procka nie masz 3 dysków i nagrywarek IMHO
powinien wystarczyć :)

> 4) Czy w nowych Radeonach łatwo jest wymienić chłodzenie? W moim 9100
> nigdy nie udało mi się wymontować radiatora (jest chyba przyklejony)?

Łatwo, jednak wydaje mi się to zbędne.Wydajność grafiki zalezy równierz od
procka.Jeżeli nie masz naprawde mocnego nie ma sensu grafiki mocno kręcić, a
do lekko-średniego OC nawet stand. chłodzenie wystarczy.
Pozdrawiam