Re: Program serwisowy do dysku twardego Toshiba poszukiwany !

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 09:42:59 MET

Użytkownik "Sławek Owoc" <slawek@ignatianum.usunto.edu.pl> napisał w
wiadomości news:dugmmc$g4c$1@alfa.ceti.pl...
> Witam
> Mam dysk 2.5" TOSHIBA MK1517GAP ktory ma badsektory, potrzebuje na
> jakis czas (az calkiem padnie) "zaznczyzc" te sektory jako
> niedouzycia. Czy moze mi ktos wskazac nazwe programu albo
> lokalizacje skad mozna scaignac program serwisowy do dyskow
> Toshiby ?

Wystarczy wykonać format, chkdsk albo scandisk z opcją wykrywania błędów
nośnika. System zaznaczy niedostępne klastry jako uszkodzone i po
problemie.

> Zerowanie wdclearem wolabym potraktowac jako ostatecznosc, w koncu
> chyba Toshiba gdzies udostenia taki prorgam tylko ja nie moge
> sobie poradzic z jego znalazieniem ...

Wdclear nic wielkiego z dyskiem nie robi, on tylko zeruje zawartość
sektorów. Ani to dyskowi nie pomoże, ani nie zaszkodzi... No chyba że
nie są to prawdziwe "bady", tylko sektory omyłkowo zaznaczone jako
uszkodzone w wyniku przekłamań transmisji danych; wówczas takie
zerowanie może je usunąć.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/