Re: Samsung 120gb padl

Autor: Brodi <madmax81_at__policja_interia.pl>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 01:41:06 MET

> Witam,
> z gory przepraszam
w sumie to mnie ciesz :)
kolejny zrażony do samsungów :)

> Dysk: Samsung SP 1213N 120gb/7200rpm/8m/pata)
>
> Pytania:
> 1) czy wymiana elektroniki rokuje jakies nadzieje na odpalenie dysku?
> Elektronika bylaby od nowo kupionego dysku (kilkaset pln w plecy) - jakie
> jest ryzyko, ze nowa el. ulegnie zniszczeniu (wiem, wiem - pewnie wrozenie
> fusow)
zawsze to tańsze wyjście niż Ontrack :)

> 2) rzeczona wymiana elektroniki polega na odkreceniu plytki do ktorej wpina
> sie tasme ata i zasilanie + odpieciu tasiemki prowadzacej do silnika/glowicy
> dysku i zastapieniu tego ustrojstwa elektronika ze sprawnego dysku tego
> samego typu?
tak

> 3) jesli tak, jak odkrecic srubki mocujace uklad scalony do dysku
> (6-ramienne gwiazdki, da sie kupic taki srubokret gdzies?) i odpiac tasme
> mechanika <-> uklad scalony? Na cos uwazac, zeby nie spieprzyc?
ogólnodostępne

> 4) czy elektronika bedzie pasowala od kazdego dysku typu SP 1213N
> 120gb/..../ czy sa jakies dodatkowe warunki.
na to pytanie ci nikt nie odpowie, dodam tylko ze jeśli będzie inaczej wyglądać
płytka to możesz nawet spalić calutki dysk. 100 % pewności da ci płytka z bardzo
zbliżonym numerem seryjnym.

> Dysk jest sluzbowy, niestety - oddanie do serwisu, zeby zrobili to za mnie
> raczej odpada, gwarancji tez nie ma.
ontrack

> Nawiasem mowiac, to juz drugi samsung, ktory nie przezyl roku.
miałeś nadzieje na dłuższą współpracę ?

PS w sumie to wszystkie dyski się psują ale mi żaden WD sam z siebie nie zdechł,
a samsungów Maxiorków i Fidzików uszkodzonych widziałem mase. mam poprostu
szczęście.