Samsung 120gb padl

Autor: patashnik <patashnik_at_usun.tlen.pl>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 23:52:14 MET

Witam,
z gory przepraszam jesli mam cos pokaszanione w ustawieniach outlooka lub
jesli zadawane przeze mnie pytanie wisi gdzies w googlu - sytuacja jest
awaryjna, komp ledwie dycha na prowizorycznie zainstalowanym windowsie. Ad
rem:

Komp zaczal dziwnie pracowac, po resecie przy wczytwaniu primary master
disk, zamiast Samsung SP 1213N pojawily sie krzaki, komp sie zwiesil.

Proby ponownego wlaczenia po docisnieciu tasm ata nie przyniosly skutku -
uruchamial sie na ulamek sekundy potem cos jakby bezpiecznik plyty glownej
odcinal zasilanie. Przerobilem 2 lub 3 proby startu, zanim zajarzylem, ze
winny jest najprawdopodbniej dysk. Wyglada to, jakby bylo w nim jakies
zwarcie, bez wzgledu, czy podpiete jest zasilanie, czy zasilanie + tasma,
kompa nie da sie uruchomic. Ktos sie spotkal z taka sytuacja? Jedyne, co mi
przychodzi do glowy, to wymiana elektroniki

Dysk: Samsung SP 1213N 120gb/7200rpm/8m/pata)

Pytania:
1) czy wymiana elektroniki rokuje jakies nadzieje na odpalenie dysku?
Elektronika bylaby od nowo kupionego dysku (kilkaset pln w plecy) - jakie
jest ryzyko, ze nowa el. ulegnie zniszczeniu (wiem, wiem - pewnie wrozenie z
fusow)

2) rzeczona wymiana elektroniki polega na odkreceniu plytki do ktorej wpina
sie tasme ata i zasilanie + odpieciu tasiemki prowadzacej do silnika/glowicy
dysku i zastapieniu tego ustrojstwa elektronika ze sprawnego dysku tego
samego typu?

3) jesli tak, jak odkrecic srubki mocujace uklad scalony do dysku
(6-ramienne gwiazdki, da sie kupic taki srubokret gdzies?) i odpiac tasme
mechanika <-> uklad scalony? Na cos uwazac, zeby nie spieprzyc?

4) czy elektronika bedzie pasowala od kazdego dysku typu SP 1213N
120gb/..../ czy sa jakies dodatkowe warunki.

Dysk jest sluzbowy, niestety - oddanie do serwisu, zeby zrobili to za mnie
raczej odpada, gwarancji tez nie ma.

Nawiasem mowiac, to juz drugi samsung, ktory nie przezyl roku.

thx from the mountain

patashnik