Odzyskanie danych z dysku WD

Autor: <mgawinecki_at_gmail.com>
Data: Mon 06 Mar 2006 - 01:46:59 MET

Czy kiedykolwiek mieliście podobny problem i czy udało wam się
odzyskać dane?

Ma dysk Western Digital Caviar o następujących parametrach:

Model Number: WDC WD200EB-00BHF0
Firmware Number: 511.M551
Drive Type: IDE
Capacity: 20.02 GB

Od jakiegoś czasu dysk w trakcie pracy komputer przestawał pracować
i dopiero jego lekkie poruszenie przywracało go do działania (restart
samego dysku). Ponieważ problem ostatnio się nasilał, to w trakcie
działania dysku wyłącząłem taśme IDE oraz raz kabel zasilania
(sic!), co spowodowało spięcie. Po tej operacji dysk:
1. był wykrywany przez BIOS,
2. widzialny był również w Menadżerze urządzeń (Windows XP).
3. Niestety nie dostępne były jego partycje (w Mój komputer),
4. a całego dysku nie widać było również w Zarządzanie
komputerem->Magazyn->Zarządzanie dyskami;
5. nie mogłem go również podmontować pod Linuxem.

Zrobiłem test narzędziem diagnostycznym Western Digital Data
LifeGuard Diagnostics (Dla Windows). Oto wyniki pierwszego testu.

Test Option: QUICK TEST
SMART Status: PASS
Test Result: FAIL
Test Error Code: 06-Quick Test on drive 2 did not complete! Status code
= 07 (Failed read test element), Failure Checkpoint = 65 (Error Log
Test) SMART self-test did not complete on drive 2!
Test Time: 00:44:23, March 06, 2006

Drugi test:

Test Option: EXTENDED TEST
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 01:12:44, March 06, 2006

w którego trakcie zostały naprawione błędne sektory. Wtedy kolejny
QUICK TEST zakończył się już sukcesem.

Dysk jest teraz widzialny w Zarządzanie
komputerem->Magazyn->Zarządzanie dyskami, ale zamiast dawnych
partycji, widać opis "18,64 GB Nie przydzielone".

Czy mogę jakoś odzyskać dane z tego dysku ?

Dzięki z góry za pomoc,

Maciej