754 i 939 jeszcze raz

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 11:45:17 MET

Witam,
jestem w trakcie czytania artykułu
http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=237
I nie jestem pewien znaczenia jednego zdania:

"Jak widać na diagramie kontroler pamięci umieszczony został w
procesorze i to on jest podstawową różnicą. W Socket 754 mamy
jednokanałowy kontroler pamięci DDR400/333/266, w Socket 939 jest on
dwukanałowy."

Czyli że co? W 939 bardziej opłacają się duale? Co w ogóle Waszym
zdaniem bardziej się opłaci, jeśli chcę mieć kartę AGP i dyski SATA(2)?