Re: 754 i 939 jeszcze raz

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Sun 05 Mar 2006 - 13:55:04 MET

Odpowiem wszystkim, bo wypowiedzi wydają mi się trochę sprzeczne. Zgoda
panuje w 1 miejscu: w 939 można zastosować duale,a w 754 nie, co daje
skok wydajności http://tinyurl.com/da2p5

Od siebie dodam, że do 939 można podpiąć też procka dwurdzeniowego. I w
tym miejscu zastanawiam się, czy nie poczekać, aż one stanieją. Fakt
jest też taki, że DDR 400 to chyba nie jest szczyt możliwości RAM-u i w
tym kontekście też bym poczekał, aż wyjdzie coś szybszego. Przy okazji
zapytam się, co oznacza z linka
http://sklep.benchmark.pl/pelny_20312.html nazwa Athlon 64 FX. Co to
jest FX?
I jeszcze 2 rzeczy:

1. Athlon w wersji OEM to bez wentylatora, a BOX to z wentylatorem?
2. Athlon z dopiskiem Venice to po prostu wersja na 939?

Co ma SATA i AGP, czyli co ma piernik do wiatraka? Chcę zostawić moją
GeForce 4 na AGP, bo zwyczajnie nie gram. Chcę też mieć możliwość
podpięcia obojętnie, SATA czy SATA2. A to dlatego, że kanały IDE są już
w całości zajęte.
Jest wypowiedź, że "SATA-2 występuje jedynie na płytach ze złączem PCIe,
więc zapomnij o jednym i drugim". Są też wypowiedzi typu: "A co ma AGP
i SATA do rzeczy?". Tak więc proszę o doprecyzowanie.

Radźcie, dzielcie się wiedzą, bo od dłuższego czasu nie siedzę w temacie
sprzętu. Szczególnie interesowałaby mnie płyta główna na moje potrzeby,
bo zupełnie nie wiem, co wybrać.