Dźwięk w komputerze

Autor: Rafal <bezadres_at_noserver.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 19:11:32 MET

Jestem typem człowieka dla którego dźwięk i Muzyka ma bardzo duże
znaczenie - właściwie to zaryzykuje twierdzenie, że jestem audiofilem
"zaryzykuje" bo czytając to forum nie wiem czy powinienem tak siebie
nazywać, bo jeden z forumowiczów pisze tutaj, że "jest audiofilem
i szuka dobrej kary dźwiękowej ..."
inny, też audiofil kupił se karte Sound Blaster Audigy i teraz
"potrzebuje dobrych głośników" :)

ale do rzeczy :

mój sprzęt grający jest raczej audiofilski nie chcę się tutaj wdawać w
szczegóły jaki – w każdym razie nie japoński – czyli ujdzie.

Komputerem też się bawie i postanowiłem te rzeczy jakoś połączyć ....
Najpierw przegląd kart sieciowych i fora ... szok, widzę że już są 24
bitowe karty !
No, no ... myślę sobie

Pożyczam od kumpla Sound Blaster Audigy 2
Polecają ją ‘audiofile’ ... tylko nie wiem, czy ci prawdziwi czy
malowani

No nic – odpinam mojego CD i grube kabelki podpinam (z trudem) do karty
w komputerze
Odpalam foobara i jakiś uprzednio zrzucony EAC wave ...

Boże .... jaka hała z tego wyszła ....
24 bity !?
tylko, że z mojego odtwarzacza – tylko 16 bitowego Marantza dźwięk był
o kilka klas lepszy ...
Potem próbowałem jeszcze na wiele możliwości i wniosek jest tylko
jeden :

Hała, hała, hała !!!
Oczywiście w porównaniu do dźwięku z odtwarzacza CD na audiofilskim
zestawie

Szczerze mówiąc wiedziałem że tam będzie, bo trochu na oglądałem się
torów analogowych w otwartych wzmacniaczach i odtwarzaczach CD i
patrząc na taką kartę w komputerze wiele spodziewać się nie mogłem ...
Ale za to zrodziły mi się pytania :

Po co producenci mącą ludziom w głowie tymi 24 bitami skoro konstrukcja
komputera (karta w otoczeniu wysoko prądowych cyfrowych sygnałów,
impulsowy zasilacz) z definicji wyklucza dźwięk Hi-Fi ?
Poza tym jest jeszcze inna niepokojąc sprawa – ludzie posiadający takie
karty myślą że pana Boga za nogi złapali, a prawdziwego audiofilskiego
dźwięku na uszy nie słyszeli .....
Mają 24 bit karty i szukają dobrych głośników – dla mnie śmieszne :)