Re: Dźwięk w komputerze

Autor: Maciej Nowicki <mnowi_at_ajax.umcs.lublin.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 22:30:51 MET

Dnia Sat, 04 Mar 2006 19:11:32 +0100, Rafal napisał(a):
> Pożyczam od kumpla Sound Blaster Audigy 2
> Polecają ją ‘audiofile’ ... tylko nie wiem, czy ci prawdziwi czy
> malowani
>
> No nic – odpinam mojego CD i grube kabelki podpinam (z trudem) do karty
> w komputerze
> Odpalam foobara i jakiś uprzednio zrzucony EAC wave ...
>
> Boże .... jaka hała z tego wyszła ....
> 24 bity !?
> tylko, że z mojego odtwarzacza – tylko 16 bitowego Marantza dźwięk był
> o kilka klas lepszy ...

Zauważ że Twojego maranza płyną sygnał przetworzony przez DAC, do analo-
gowego wzmacniacza. W przypadku komputera DAC używany przez creativa to
cienki bolek. Audigy to karta dla gracza a nie audiofila.
Karty dla audiofili czy muzyków to seria (w wypadku creativa)
http://www.emu.com. Poczytaj o kartach firm m-audio, audiotrak, Hoon-
tech, RME.