wybiram lcd.. ktos chce pomoc? ;)

Autor: Romeq <romeq_USUNTO_at_poczta.fm>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 14:09:25 MET

Witam wszystkich serdecznie:)

Do tej chwili jestem szczęśliwym posiadaczem monitora CTX Futura PR700T.
Niestety, monitorek zaczął migotać i czas wymienić go na coś nowszego... ze
względu na czas spędzany przed komputerem oraz miejsce w pokoju chciałbym
zakupić monitor LCD.

Fundusze: 1500 zł (około...)
Wielkość: 17"
Zastosowanie: Zdjęcia (zgrywanie, obróbka - nie jestem _jeszcze_ zawodowcem,
ale często muszę poprawiać fotki, jakieś kolorki barwy, cienie, jasności
itd...), webdesign, klepanie kodu, Office, od święta jakiś film czy też gra.

Po mojej amatorskiej analizie doszedłem do wniosku, że powinienem zastanowić
się nad trzema modelami:

EIZO M1700
Samsung 173 P+
Fujitsu Siemens P17-2

I tutaj pojawia się problem. Spotykam się z różnymi opiniami na temat matryc
TN. Jedni uważają, że są właśnie dla grafików; inni, że jakość kolorów jest
fatalna. Na + Samsunga jest też dużo większy kontrast i(?) nowa matryca. Za
to na - brak sterowania parametrami monitora z poziomu przycisków na
obudowie i "podobno" większe smużenie. Mówię podobno, bo nie widziałem
osobiście tych monitorów "w akcji". Dodam, że moją kartą graficzną jest RIVA
TNT2 16MB, więc szczyt techniki to raczej nie jest... a słyszałem o
problemach ze starymi kartami softu do tego monitora... (w ostateczności
kartę można wymienić, ale...)

Interesuje mnie także polityka subpixelowa/hotpixelowa obu firm. Na stronie
EIZO znalazłem taką informację: "Gwarancja obejmuje wszystkie elementy
monitora łącznie z panelem i świetlówką." - na całe 5 lat. Za to w którymś
wątku na tym forum wyczytałem, że matryca jest na gwarancji jedynie 6
miesięcy. To jak to jest?

Jeśli ktoś mógłby się podzielić swoimi uwagami i doświadczeniami z
użytkowania tych monitorów, to byłbym zobowiązany. Jeśli ktoś uważa, że
powinienem wybrać inny monitor, to bardzo proszę o propozycje. Chciałbym
jednak, żeby były one (w miare mozliwosci) podparte jakimiś argumentami. Dla
mnie wydanie 1500 zł to jest dość spory wydatek.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Robert