Re: wybiram lcd.. ktos chce pomoc? ;)

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Mar 2006 - 21:57:00 MET

"Romeq" <romeq_USUNTO@poczta.fm> wrote in message
news:duc3c8$hbb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Fundusze: 1500 zł (około...)
> Wielkość: 17"
> Zastosowanie: Zdjęcia (zgrywanie, obróbka - nie jestem _jeszcze_
> zawodowcem,
> ale często muszę poprawiać fotki, jakieś kolorki barwy, cienie, jasności
> itd...), webdesign, klepanie kodu, Office, od święta jakiś film czy też
> gra.
>
> Po mojej amatorskiej analizie doszedłem do wniosku, że powinienem
> zastanowić
> się nad trzema modelami:
>
> EIZO M1700
> Samsung 173 P+
> [...]

Pierwszego nie znam, drugi jest bardzo dobry, ale chyba do zdjec
sie nie nadaje (chyba ze do amatorskich). Widoczne jest lekka
zolc obrazu (wyglada lepiej niz brzmi, ale moze przeszkadzac
przy zdjeciach), widoczna przede wszystkim w jasnych kolorach.
Ogolnie jednak ten monitor jest bardzo dobry. Uzywalem go troche
i mikrowzory i migotanie sa ok. Katy tez niezle, filmy mozna
spokojnie ogladac.

Trzeci ma najlepsza matryce, wiec z tych modeli pewnie bedzie
najlepszy, ale chyba jest nieznacznie drozszy od 173P+.

Szkoda jednak byloby kupowac lcd bez wyjscia dvi, tak samo jak
moze byc ci pozniej zal ze nie kupiles 19'' ze wzgledu na wiekszy
rozmiar przy tej samej rozdzielczosci (ale to pewnie sie liczy
glownie dla starszych osob).
Kontrastem i jasnoscia monitora sie nie kieruj, bo lcd maja te
parametry znacznie wyzsze niz crt i praktycznie kazdy bedzie mocniej
swiecil (co akurat nie jest zaleta).

Co do gwarancji 6 mies na matryce to chyba chodzi o to:
http://www.monitory.mastiff.pl/faq.php?ID=41