Re: co bardziej przyspieszy ???

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 19:39:15 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@usunto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9773BEB3071D1mbien@127.0.0.1...
> A nie zapominaj ze Tualatin ma znacznie lepszy kontroler cache i uklad
> predykcji skokow [nie wiem dlaczego AMD uwstecznilo sie tu w porownaniu
> chocby z K6-2 ktory mial swietna predykcje jeszcze z rozwiazan ekipy
> inzynierskiej NexGena], tak wiec w przypadku Tualatina roznice FSB
> kompensowane kontrolerem cache beda jeszcze mniejsze. Pamietaj tez ze
> pamiec pracujaca z nizszym FSB ma mniejsze opoznienia.

Timingi mają nieznaczny wpływ na prędkość (prawie niezauważalny). Choć
prawdę piszesz, to użyłeś mało istotnego argumentu. Marketing się udziela...
:-)
Jak jego RAM ma działać synchronicznie, to wyższe FSB da mu więcej, jak nie
będzie tak działąć, to nie pomoże.

Co do kontrolerów, to mogą działać (nie wszystkie co prawda) szybciej dzięki
wymianie danych przez FSB, a nie częstotliwości pracy PCI. Kolejka FIFO...
Nie znam jednak schematu blokowego płyty w omawianym przypadku. Piszę
ogólnie, więc mogę się mylić co do tego (mam na myśli kontroler).