Re: BŁĄD GRAFIKI - co robić ?

Autor: NOKGAMER <nokgamer_nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Feb 2006 - 19:04:56 MET

Użytkownik "DeJotPe" <thejotpe@gaztea.pl> napisał w wiadomości
news:dtmgje$gnl$2@inews.gazeta.pl...

> DX 9.0c to chyba było jeszcze zanim seria 5X.XX się ukazała...

CD

> najnowszą!

To teraz najlepsze, przesiedziałem wczoraj i przeanalizowałem, co napisałeś.
I tak:
Nawet nVidia nie udostępnia publicznie starszych wersji sterownika, tylko
jakąś w miarę sprawdzoną ostatnią wersję (GeForce i TNTII stanowi jednolitą
grupę). Po drugie zajrzałem, co mi producent PCB (bo trudno to nazwać
producentem karty graficznej) dostarczył. Oto spis sterowników, jakie
zamieścił:
v61.77 - brak
v66.81 - brak
v72.12 - brak
v76.45 - NVIDIA_NV44.DEV_0221.1 = "MSI NX6200AX (NVIDIA GeForce 6200) "
v77.50 - NVIDIA_NV44.DEV_0221.1 = "NVIDIA GeForce 6200 "
v77.72 - brak
v77.77 - NVIDIA_NV44.DEV_0221.1 = "NVIDIA GeForce 6200 "
Z internetu pobrałem: v82.12 - NVIDIA_NV44.DEV_0221.1 = "NVIDIA GeForce 6200
"
Z ciekawostek podaję, że MSI podmienia tylko opis w pliku *.inf na nazwy
produktów ze swojej oferty (dokładnie to, co w cudzysłowie). To proste
działanie czyni z MSI wiodącego producenta kart graficznych. Swoją drogą sam
już myślę o produkcji jakiś super kart, tylko warsztatu RTV z odpowiednim
sprzętem szukam. :-D
Ale poważnie. Wracając do Twych postulatów, to... miałbym kłopot ze
znalezieniem karty na liście dodanych na CD sterowników. :-O

Wiesz... jeszcze myślę, by sprawdzić aktualny sterownik na innym
komputerze/karcie graficznej.

> Ale kupiłeś GF 6200 czyli najbardziej okrojona budżetową wersję, i
> pewnie nawet gf4 ti 4200 jest szybszy...
> własnie po to się wypuszcza słabe karty z nowej serii zeby ludzi
> nabierać...
> Potem widzisz w supermarkecie kompa z GF6 a tam siedzi karta za 200zł...

Po pierwsze, żeby było jasne, nie zostałem nabity w butelkę i wiedziałem
jaką wydajność kupuję (choć tylko z czyiś testów). Po przesiadce z
GF4MX440-8X czuję wyraźną różnicę na lepsze i gdy odpaliłem GTAIII to mi
szczęka opadła - 1024x768x32, wszystkie opcje włączone i daleki widok, a
grafika płynna cały czas. Kartę tę kupiłem, bo za 190zł nie mogłem znaleźć
lepszej (nowocześniejszej) od tego producenta, a serię FX odłożyłem na bok,
bo jest mimo wszystko gorsza. Zapewne zdarzają się ciekawe egz. na Allegro,
ale ja chciałem nową i bez wentylatora. Nie chcę kolejnej kłótni o wyższość
jakiegoś chipsetu. To zupełnie bez sensu.

Po drugie, to omawiany problem (widiczny na zrzucie ekranu) odnosi się do
jednego typu drzewa (wierzba), które mogę zdjąć z tej makiety. Problem
jednak mnie o tyle niepokoi, że wcześniej to działało. Chcę się dowiedzieć
co to powoduje: program, sterownik, sprzęt czy ustawienia. Nigdy nie wiadomo
czy to się nie powtórzy. Już wysłałem list do producenta z opisem problemu i
czekam na odzew. Zobaczymy, ale cały czas czekam na Waszą pomoc, jeśli
rozpoznajecie te symptomy.