Re: jaki GPU lepszy?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 15:16:34 MET

Pandy w wiadomości <news:dt439d$f9d$1@news.dialog.net.pl> napisał/a:

> odmienne... ATi cos kombinuje z "optymalizacja" - udkoumentowane to jest
> zrzutami ekanowymi... - artykul w miare wywazony.

Albo jesteś fanatyk, albo urwałeś się z ekipy Urbana i jego stylu propagandy
z czasów rzecznika rządu... :P

Czy też naprawdę jesteś tak niezorientowany, że nie widziałeś
_udokumentowanych_zrzutami_ekranowymi_ oszustw nvidii w benchmarkach?
(samoloty bez detali - to sam widziałem, panienka na niewidzialnym smoku - o
tym słyszałem...)

> klopotow z hardware (sparzylem sie na 9100 - ktory w MSI BXMaster'ze nie
> chcial chodzic - durny konflikt sprzetowy - dlaczego, nie wiem, wiedziec nie
> chce, zeby go odpalic musialem wciagnac inna plyte...)

9100 to był okres, na który jeszcze wyraźny wpływ miał fakt, że Ati
zaprzestało produkcji kart graficznych, i zajęły się tym różne mniej lub
bardziej markowe firmy - czy ten 9100 był np. herculesa, albo chociażby
sapphire? (Tylko nie rzuć taką marką jak His, bo jego ówczesne karty na Ati
miewały wówczas problemy same w sobie :p)
Poza tym to nie argument, bo takie skecze zdarzają się po obu stronach
frontu...

Rozumiem, że karta graficzna w ogóle nie została wykryta przez płytę główną,
inaczej w większości przypadków problemem z kartą graficzną jest tylko
lenistwo ;) użytkownika...

> Moim zdaniem i kalde
> na nacisk na to moim - mimo ze produkty ATI na papierze moga wygladac lepiej
> niz NV to produkty NV wydaja sie byc bardziej dopracowane jako produkt
> calosciowy.

Czasem jakaś karta z chipem Ati _miewa_ problemy z jakąś wersją sterowników
- to fakt. Sterowniki to słaba strona Ati (zwłaszcza ten net framework), to
można jej konkretnie zarzucić na tle Nvidii (miałem kiedyś przypadek jednej
konfiguracji z autentycznym problemem, gdzie należało zastosować starszą
wersję sterownika, bo najnowsza nie działała stabilnie w 3D).
I sądzę, że to cena do przyjęcia za ustawicznie od lat lepszą jakość obrazu
generowanego przez karty na Ati, niż przez karty na Nvidii.

> Podejscie NV wydaje sie byc bardziej przejrzyste - moim zdaniem
> NV ma chyba lepszy pomysl na biznes w grafice niz ATI. ot takie wrazenia...

Osąd (dobre słowo w tym kontekście :P) delikatnie mówiąc ogólnikowy, zdaje
się trącać emocjonalnym - czyli to jednak fanatyk ;)... Sorry winnetou, ale
jako związany ze stroną procesu nie możesz robić za świadka ;P

--
Pozdrawiam,
  Gargamel