Re: jaki GPU lepszy?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 15:30:28 MET

Gargamel wrote:
> Czy też naprawdę jesteś tak niezorientowany, że nie widziałeś
> _udokumentowanych_zrzutami_ekranowymi_ oszustw nvidii w benchmarkach?
> (samoloty bez detali - to sam widziałem, panienka na niewidzialnym smoku - o
> tym słyszałem...)

Gargamelu przejdź do obecnych czasów, to było kilka ładnych lat wstecz,
na dodatek wyłącznie przy jednej serii kart.

> 9100 to był okres, na który jeszcze wyraźny wpływ miał fakt, że Ati
> zaprzestało produkcji kart graficznych, i zajęły się tym różne mniej lub
> bardziej markowe firmy

A to teraz jest inaczej? Ati robi tylko referencyjne wersje kart (tak
jak nVidia) resztę produkują inne firmy jak właśnie Sapphire, Gigabyte,
Asus, czy mniej markowe firmy typu XColor. Samo Ati i nVidia skupiają
się głównie na projektowaniu i produkowaniu samych chipów.

> Czasem jakaś karta z chipem Ati _miewa_ problemy z jakąś wersją sterowników
> - to fakt. Sterowniki to słaba strona Ati (zwłaszcza ten net framework),

A to Ati robi sterowniki .NETowskie? Łał....

> I sądzę, że to cena do przyjęcia za ustawicznie od lat lepszą jakość obrazu
> generowanego przez karty na Ati, niż przez karty na Nvidii.

Stereotyp, na dodatek nie aktualny. Poczytaj artykuł, link już podałem w
tej dyskusji.

> Osąd (dobre słowo w tym kontekście :P) delikatnie mówiąc ogólnikowy, zdaje
> się trącać emocjonalnym - czyli to jednak fanatyk ;)... Sorry winnetou, ale
> jako związany ze stroną procesu nie możesz robić za świadka ;P

Sorry winnetou, jak masz takie pojęcie o sprzęcie i oprogramowaniu,
kiedy mieszasz producentów GPU z producentami całych kart, sterowniki z
platformą .NET - nie ma w ogóle o czym dyskutować.

--