Re: overcloking athlon pytanie

Autor: botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Fri 17 Feb 2006 - 10:28:16 MET

Użytkownik "OMSON" <omson@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dt41d5$g9t$2@news.lublin.pl...

> Nie podkrecam napiec - jedynie FSB (bo tak jest bezpieczniej i
> stabilniej).

Ani to bezpieczniej, ani stabilniej.Podkręcony procesor aby działał
stabilnie często wymaga zwiększenia napięcia, należy oczywiście wiedzieć
ile...IMHO nie uszkodzisz procerora dając mu np. 50% większe napięcie niż
początkowe, wszystko zalezy od tego jak dobrze odprowadzisz ciepło...a więc
i ryzyko praktycznie żadne...podkręcasz, zwiększasz napięcie, testujesz i
tak do oporu...jak niestabilnie to zwiększasz napięcie ( oczywiście w
ekstremalnych przypadkach potrzebny w miare solidny zasilacz ), jak za
ciepło to kupujesz lepszy chooler ;).BTW ja swego czasu podkręciłem
duronka@athlon z 1,8GHz na 2,5-2,6GHz i działał stabilnie przy napięciu
ponad 2,15V( spokojnie poszło by więcej gdyby nie problem ze zbyt skaczącym
napięciem - zasilacz średniej klasy - płyta Epox 8rda+ ), chłodzić to
musiałem mikrolodówką, samoróbką...;)
Pozdrawiam
Botanix