overcloking athlon pytanie

Autor: <xmennn_at_wp.pl>
Data: Thu 16 Feb 2006 - 22:17:04 MET

Witam.
Mam płyte soltek75drv+athlon 1,2 GHz(12*100MHz).Procesor jest na magistrali
100MHz.Zastanawialem się czy mógłbym zmienić magistrale na 133MHz przy tej
samej częstotliwości końcowej (zmniejszenie mnożnika i podwyższenie
częstotliwości magistrali)?.Okazało się , ze moja płyta umożliwia zmianę
mnożnika(bez kombinowania z mostkami; przepalania ,łączenia).Ustawiłem mniejszy
niż 12x mnożnik i skorzystałem z narzedzia do przetaktowywania które
automatycznie ustawia najwyższą stabilną częstotliwość magistrali.Miałem
nadzieje że podwyższy mi magistrale ze 100MHz do 133MHz, jednak doszlo do
jakichś 120 MHz, komp się zresetował i uruchomił na 116MHz, ale windows już nie
wystartował .Mnożnik miałem 8,5(wyliczyłem 8,5 *133=1130,5MHz czyli nawet mniej
niż 1,2 GHz) ale komp i tak miał problem ze startem nawet przy magistrali
110MHz.Może powinienem pozmieniać jakieś ustawienia w Biose, albo jednak
pokombinowac coś z tymi mostkami?W sumie taką częstotliwość magistrali to
osiągalem przy szynie 100MHz i przetaktowywaniu z orginalnym mnożnikiem.No i
stąd moje pytanie Czy to możliwe, ze pomimo zmniejszenia mnożnika może się nie
udać zmienić częstotliwości magistrali na wyższą?Może powinienem skorzystać ze
zworek na płycie i pomimo tego ze automatyczne przetaktowywanie nie dało rady
ustawić magistrale na 133, tylko czy to nie za duże ryzyko???? ;)
aha testowałem 3dmarkiem, zeby miec pewność , ze jednak zmieniam częstotliwość,
a nie tylko wyświetla mi sie, ze zmieniam, wiec w testach wychodzilo, ze jednak
komp jest wolniejszy.Pozdrawiam