Re: Szybka karta graficzna??

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 03:47:35 MET

Użytkownik "pawelcio" <pawel.h@_usun_to_chello.pl> napisał w wiadomości
news:2108e$43eb89d3$d4ba8359$8288@news.chello.pl...
> [...]
> Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu karty graficznej. Mniej
> więcej
> w granicach 600zł. Obecnie mam GF4Ti4200 i jako tako w grach sobie radzi.
> Jednak z uwagi na pięknie wyglądające światła i cienie na screenach z
> nowych
> gier, (których DirectX 8.0 w GF4 nie obsługuje), rozważałem zakup
> GF6600GT
> lub Radeona X1600 PRO.
> Coć Radek X1600 jest nieco mniej wydajny, to przemawia za nim tryb AVIVO -
> filmy stanowią duży procent wykorzystania kompa.

Avivo to na razie tylko "bajer". Nie przyspiesza divx czy xvid. Przyspiesza
H264 ale ten kodek to na razie pieśń przyszłości. Poza tym nie odciążą
całkowicie CPU. Na P4 3200MHz obciążenie CPU przy sprzętowym dekodowaniu
H264 przez Avivo to wciąż spore 30% (choć nie pamiętam w jakiej
rozdzielczości filmu). Na twoim A2000 z SDR-ami byłoby to conajmniej 60-80
%.

> [...]
> http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=631-28 , zaniepokoił mnie złaszcza
> ten
> fragment:
> Porównanie GF6600GT i Radka X1600PRO
> [...] Dziś z racji zastosowania nowego zestawu gier, w pewnych przypadkach
> zamiast rozdzielczości 1024 x 768 będziemy oceniać tryb 800 x 600, ze
> względu na bardzo duże wymagania danego tytułu.[...]. Z tabelki pod
> artykułem wynika , że ani GF6600GT, ani Radek X1600PRO nie radzą sobie z
> nowymi i
> popularnymi grami w rozdzielczości 1024x768 i to przy WYŁĄCZONYM

Aniso niewiele spowalnia grę. Ja na R9200 mogę włączyć aniso nawet 16x i
spadek wydajności to kilka, najwyżej kilkamaście %.

> [...]
> klasy obrazu, wymienione w teście gry śmigają bezproblemowo i to w
> 1024x768,
> na leciwym juz Athlonie XP Thoroughbred 2000 z 768 MB SDR SDRAM. Domyślam
> się, ze do testów użyto kompa klasy A64.
> Rozumiem, że te karty dzieli przepaść kilku generacji i nie chcę ich
> porównywać, ale czy nie wygląda na to,że wydanośc kart wzrosła od tamtego
> czasu bardzo nieznacznie? Przecież gry które może nie na wysokich
> detalach,
> ale w dobrej rozdzielczości chodzą na GF4Ti 4200, powinny śmiagać w tych

Tak, ale po wymuszeniu w opcjach gry trybu dx8 (czyli gra będzie wtedy
wyglądać na GF6600 tak samo jak GF4TI). A tak to coś za coś, zwiększasz
jakość obrazu (dx8->dx9) więc spada wydajność.

> Sądziłem, że nowe karty graficzne ze średnio-dobrej półki radzą sobie z
> nowymi grami bez problemu, a tymczasem wygląda na to, że do obsługi
> wodotrysków trzeba chyba czegoś znacznie mocniejszego i droższego:( .
> Jeśli
> to nieprawda, to prosze o weryfikację.

Pożyczyć na parę godzin od kolegi 6600 / R9800Pro, potestować na swoim
kompie, wyciągnąć wnioski.