Re: Szybka karta graficzna??

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 12 Feb 2006 - 03:34:46 MET

Użytkownik "Wojtek H." <wwwojtek1@BLOKADA.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dsg53g$mlf$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jeśli
>>

> Otóż jest tu trochę racji. Jeżeli faktycznie chcesz odpalić Doom 3,
> Quake4,
> COD2 i tym podobne tytuły z jak największą ilością detali i w dobrej
> rozdzielczości,

Tak naprawdę to chodzi przede wszystkim o rozdzielczość. Większość
zasobożernych ustawień w "Grahical Settings" danej gry można
wyłączyć/zmniejszyć niewiele tracąc na jakości obrazu (z Soft Shadows na
czele), za to sporo zwiększając framerate. Tylko część opcji graficznych
powoduje dużą zmianę jakości, i tylko część z nich mocno obciąża CPU lub
kartę grafiki.

> Do tego przyjąć należy, że ilość tekstury zajmują dużo miejsca w pamięci i
> Ciebie mimo że kupisz dobra kartę, "zakrztusi się" ona na pamieci ram SDR.

A co tam się ma "zaksztuszać" ? AGPx4 (maksymalny dla KAV-75 Pawelcia) ma
przepustowość 1GB/s. Pamięci PC133 mają przepustowość też 1GB/s (1066MB/s
dokładnie) więc już zapełniają całe pasmo AGP. "Zakrztusić" to się może
(choć czysto teoretycznie) na moim sig-wym kompie który też ma AGPx4, ale
pamięci PC100 z przepustowścią 800MB/s.

> Procesor za szybki nie jest, ale póki co wystarczy i bardzo możliwości
> karty
> nie będzie blokował (zobacz na www.benchmark.pl testy skalowania kart
> graficznych do procesorów)
>
> Jeżeli nie masz możliwości przejścia na zupełnie nową platformę (np.: A64
> s.939 + PCI-E + DDR) albo na "formę przejściową" (A64 s.754 + AGP + DDR)
> kup
> spokojnie GF660GT/X1600 na złączu AGP,

Skoro wymienia grafę to ta "przejściowa" forma też może być na PCI-E.

--
[ maX : ECS K7VZA 3.0 + Duron 1300 ]
[ 512 MB PC100 3-2-2 + Ati Rage 128 BBA ]