Szybka karta graficzna??

Autor: pawelcio <pawel.h_at__usun_to_chello.pl>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 19:28:41 MET

Witajcie
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu karty graficznej. Mniej więcej
w granicach 600zł. Obecnie mam GF4Ti4200 i jako tako w grach sobie radzi.
Jednak z uwagi na pięknie wyglądające światła i cienie na screenach z nowych
gier, (których DirectX 8.0 w GF4 nie obsługuje), rozważałem zakup GF6600GT
lub Radeona X1600 PRO.
Coć Radek X1600 jest nieco mniej wydajny, to przemawia za nim tryb AVIVO -
filmy stanowią duży procent wykorzystania kompa. Jednak lubię
tez pograć w nowe giery, więc wydajność jest równie ważna.
Jednak po przeczytaniu testu kart:
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=631-28 , zaniepokoił mnie złaszcza ten
fragment:
Porównanie GF6600GT i Radka X1600PRO
[...] Dziś z racji zastosowania nowego zestawu gier, w pewnych przypadkach
zamiast rozdzielczości 1024 x 768 będziemy oceniać tryb 800 x 600, ze
względu na bardzo duże wymagania danego tytułu.[...]. Z tabelki pod
artykułem wynika , że ani GF6600GT, ani Radek X1600PRO nie radzą sobie z
nowymi i
popularnymi grami w rozdzielczości 1024x768 i to przy WYŁĄCZONYM
antyaliasingu, że o anizo nie wspomnę.

Tymczasem na mojej GFTi4200, pomimo uboższej ,z racji obsługi tylko DX8.0,
klasy obrazu, wymienione w teście gry śmigają bezproblemowo i to w 1024x768,
na leciwym juz Athlonie XP Thoroughbred 2000 z 768 MB SDR SDRAM. Domyślam
się, ze do testów użyto kompa klasy A64.
Rozumiem, że te karty dzieli przepaść kilku generacji i nie chcę ich
porównywać, ale czy nie wygląda na to,że wydanośc kart wzrosła od tamtego
czasu bardzo nieznacznie? Przecież gry które może nie na wysokich detalach,
ale w dobrej rozdzielczości chodzą na GF4Ti 4200, powinny śmiagać w tych
samych grach super szybko.

Sądziłem, że nowe karty graficzne ze średnio-dobrej półki radzą sobie z
nowymi grami bez problemu, a tymczasem wygląda na to, że do obsługi
wodotrysków trzeba chyba czegoś znacznie mocniejszego i droższego:( . Jeśli
to nieprawda, to prosze o weryfikację.

Pozdrawiam
Paweł