Re: RAM czy procesor?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 11 Feb 2006 - 18:44:37 MET

CosteC <costec@konto.nie_lubie_spamu.pl> wrote:

> Autor wątku używa linucha z ixami.

            A co to takiego "linuch"? Poza tym pisanie o xwindow mija to jak
pisanie o niczym - raczej nie uzywa OO.org w trybie tekstowym. A jesli
chodzi juz o srodowisko graficzne to zapewnie jest to KDE ktore
rzeczywiscie jest lakome na pamiec.

> To dodatkowy argument na rzecz większej ilości pamięci. Zmiana procesora
> na szybszy to poważniejszy problem niż pójście do sklepu i kupienie kości
> pamięci 256MB.

            W pierwszej chwili nie zwrocilem uwagi na naglowek user-agent, a to
rzeczywiscie przemawia za dolozeniem RAMu do lacznej wielkosci 512 MB
[wspolczesne dystrybucje z KDE czy gnome sa bardziej lakome na RAM niz GUI
windowsowe bez luny] - wiecej nie ma sensu na takiej maszynce IMHO.

> Co do konfiguracji nie znam sie na konfiguracji OO na ixach.

            Ja natomiast uzywam OO.org 1.4.x i 2.0.x na maszynach o roznej
wydajnosci - od K6-2+ z 192 MB RAM do AXP 2600+ z 1 GB RAM zarowno pod
roznymi wersjami win32 od 95OSR2 do 2000 SP4 i pod roznymi dystrybucjami
linuksa wiec wiem co pisze.

> Może masz racje a może bredzisz.

            Jesli nie wiesz to mozesz z laski swojej nie sugerowac, ze ktos
bredzi?

> Nie wiem i nie będe się spierał. Opinia że MS
> Office źle zarządza pamięcią może ma zastosowanie do Office sprzed
> Office 2000.

            Nie - dotyczy to wszystkich - wlacznie z MS Office 2003. MS od dana
tego nie moze lub nie chce poprawic. To tak jak z glupim beginem czy "--"
w OE.

> OO w wersji 2 jest i tak niebo lepszy od 1.9.x

            Ma wiecej mozliwosci i jest bardziej zgodny w obsludze formatow MS z
oryginalnymi aplikacjami, ale na slabvszym sprzecie do prostych zadan
lepiej spisuje sie OO.org 1.4.x - jest po prostu szybszy.

> Co do dysku nie wiemy co autor ma i czy jest sens zmieniać.

            Dysk ma ogromne zanczenie jesli chodzi o szybkosci i wygodne obslui
desktopa, choc czesto jest niedoceniany.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl