Re: Fat32 a NTFS

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 15:08:01 MET

PAndy <pandrw@poczta.onet.pl> wrote:

> I tak i nie - byc moze EU zmusi M$ do ujawnienia rowniez tego
> fragmenty specyfikacji - jest to kluczowe przeciez z punktu widzenia
> aplikacji.

            Szczerze mowiac nie wierze. A EU nawet jesli zusi MS do poddania kodu
niezaleznemu audytowi, to zapewne pod warunkiem zachowania tajemnicy:
o upublicznieniu specyfikacji i udostepneiniu jej na publicznej licencji
niemal na pewno nie moze byc mowy.

> Od dawna nie uzywam FAT32, kiedys kierowalem sie wlasnie
> przedstawionym przez Ciebie argumentami, trzymalem ze wzgledu na DOS i
> takie tam... w tej chwili zawsze moge uruchomic:

            DOS dosem, a partycja wspolna do zapisu/odczytu dla roznych OSow?
To tez uruchmosz na RAMdysku czy z CDromu?

> a - emulacje DOS (VMWareplayer)
> b - bootable CDROM z FreeDos'em + NTFS reader (RAM jest tak duzy ze
> spokojnie moge zrobic sobie na nim RAMDysk i po nim mazac)
> c - miec dedykowanego kompa pod DOS (wbrew pozorom nie jest glupie -
> bo czesto zdarza sie potrzeba wsadzenia karty na ISA... - orientacyjny
> koszt to jakies 50zl)
> d - bootable distro Linux'a + emulacja DOS + NTFS

            1. Emulacje nie sa doskonale. Czesc oprogramowania odwolujacego sie
do sprzetu i systemu na niskim poziomie jest tak pisana, ze zle dzialaja
nie tylko pod emulacjami trybu rzeczywistego, ale nawet pod golym dosem
ale w wersji FreeDOS czy tez IBM PC DOS / DR DOS - napisane sa scisle pod
MS DOS i koniec.
            2. Wiesz - kolejny pecet w pokoju mi nie potrzebny - wystarczy ze
teraz stoi ich 3 i kazdy ma swoje zadanie. A co do kart ISA - ostatnie
jakie uzywalem to wewnetrzne modemy sprzetowe [nie lubie kolejnych kabli,
pudel i zasilaczy zewnetrznych], a te akurat spokojnie dzialaja w pececie
pod kontrola innego OSa niz win - problemy sa wlasnie z winmodemami na PCI.
A co do zabawy z kartami - nForce3Ultra to chyba ostatni chipset na ktorym
budowane plyty glowne robione sa z AGP i normalna [5-6] liczba
standardowego PCI 2.2/2.3. We wszystkich nowych sa tylko 2-3 zwykle PCI i
zazwyczj 2 PCI-E x1 - bedzie to samo co z ISA - koleja wymiana kart
rozszerzen. O ile w przypadku ISA, jej przepustowowsci i ograniczen w
zarzadzaniu peryferiami mialo to sens, to przy przjsciu PCI->PCI-E x1 za
bardzo tego nie widze. Zreszta mimo obecnosci na rynku nowego standardu PCI
jedynymi kartami jakie widzialem [w katalogach a nie realnie w sklepach] to
kontrolery RAID ze strippingiem i gigabitowe sieciowki. Tyle tylko ze te
urzadzenia na lepszych plytach sa juz wbudowane, a nie widze najmniejszego
sensu stosowania PCI-E dla dzwiekowek, modemow, tunerow analogowych i calej
masy sprzetu. Oczywsicie za te fanaberie [i inne w stylu "rewelacyjnego"
BTX] zaplaci klient koncowy, jak zawsze zreszta.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl