Re: męka z RTL8180L

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 14:25:21 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Generalnie dosyć bezproblemowy układ.

            Uklad tak, ale radio juz niekoniecznie. Poza dobrymi kartami na radio
Philipsa byly tez raczej nie najlepsze na GCT, RFMD i Maximia,
do tego jeszcze schrzanione przez chinskie manufaktury po tym jak cena
ukladu spadla i oszczedzano na kartach kazde 0,01 USD. W efekcie zdarzaly
sie cale partie, ktore nie potrafily zestawic albo utrzymac linku nawet
ustawione na 2 koncach biurka. Inne byly OK, ale kolejny raz odzywaja sie
zle sterowniki - przy wiekszym ruchu w sieci sterowniki realteka sie
wieszaly i pomagalo dopiero przeladowanie drivera lub systemu. AFAIK
realtek do tej pory tego nie poprawil. Najciekawsze jest to ze jedyne
porzadne stery dla tego ukladu sa pod OpenBSD od czasu 3.7 - zarowno
windowsowe (a wiec rowniez ndiswrapper) jak i nie ukonczony nigdy projekt
RTL8180L+Ph SA 2400 sa raczej nie najlepsze.
Tak swoja droga ciekawe czy ja sie kiedys doczekam czasow gdy Realtek zrobi
dobra sieciowke. Przciez nawet tak proste karty jak IEEE 802.03 na
najpopularniejszych na swiecie RTL8139x to makabra jesli chodzi o ilosc
generowanych przerwan i obciazenie systemu przy wiekszym ruchu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl