Re: Jak sensownie rozbudować takiego kompa?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 06 Feb 2006 - 01:05:34 MET

Użytkownik "necik" <no@spam.pl> napisał w wiadomości
news:ds5u44$jpp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Posiadam takiego kompa: http://www.internecik.pl/report.htm
> Chciałbym prosić Was o poradę jak sensownie go rozbudować (co wymienić)?
> Komputer ma już swoje lata (dokładnie to 6 rok juz leci). Ostatnio
> strasznie wolno działa (nie pomaga format C).

No ja się nie dziwię że wolno działa. W powyższym reporcie pisze że HDD
obsługuje UDMA-5 (ATA100) a aktualnie chodzi w UDMA0 (czyli niewiele
szybciej niż w PIO-4)
Poskracaj sobie timingi w biosie. Aktualnie pamięci chodzą ci na
3-2-2-5@75MHz, a w SPD pisze że już w 100Mhz można ściągnąć do 2-2-2-5, więc
dla 75 jeszcze mniej (skoro już podkręcasz CPU). Albo ustaw pamięć
asynchronicznie w górę.
Jakieś stare drivery masz do muzy. SB128 sprzętowo obsługuje EAX 1.0, a ci
everset zgłasza że driver nie. Chyba że nie grasz.

> Zastanawiam się nad nowym prockiem i grafiką. Jaki "najlepszy" sprzęt
> będzie pasował do tej płyty głównej?

Shitowa płyta Procompa. Strona internetowa tej firmy nie istnieje. To już
nawet ECS jest lepszy bo ma dość dobry support dla starych płyt. Jakiś
PIII/Celeron Coppermine powinien wejść.
Odnośnie karty graficznej niedawno trochę było na grupie o kartach do
starych procków; poszukaj.