Re: Co najlepiej dokupic aby troche polepszyc osiagi?

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 15:52:36 MET

Michal Bien w wiadomości <news:Xns975DEAC1F6B3Cmbien@127.0.0.1> napisał/a:

> Eee tam - polecam potestowac na takim sprzecie HL2 z
> R9550@(prawie)9600 PRO. Gierka jak najbardziej DX9 [przynajmniej na ATI bo
> na FXach i GF4Ti porazka], grafika miodna a silnik tak napisany ze i na
> takim doskonale dziala.

Osobiście nie mam możliwości, ale jest to prawda ogólnie znana :)
Na nieco mocniejszym cpu nawet R9550 wystarcza: http://tinyurl.com/8gqps

> To by bylo na tyle jesli chodzi o optymalizacje.
> Gniot z iD Software z jego wymaganiami niech sie schowa.

Ale jest to właśnie wynik optymalizacji, gniot z iD Software jest faktycznie
zbyt wymagający, i pisany dla sprzętu konkurencji ;). Niestety, to HL2 jest
wyjątkiem, a nie doom_ileś_tam.

> Popratrz na ceny uzywanych R8500/dobrych R9100 - za niewiele wiecej
> mozna kupic R9550 - ludzie na allegro cenia swoje stare karty jak w
> antykwariacie,

Właśnie czy nie dlatego, że ich wydajność w starych grach dx8 jest większa,
niż wydajność najtańszych nowych Radeonów w tych samych grach?

Przyznam, że nie sprawdzałem na allegro bieżących cen R8500/9100, pisałem na
orientację, jaką robiłem jakiś czas temu, ale zdaje się, że się nie
pomyliłem: przyzwoity Radeon (Sapphire) 9100 schodzi za 115zł, R8500 za
100-115zł, czyli mieszczą się w zadanych "do 150 zł".
Natomiast najtańszy Radeon Sapphire AGP w pobliskim sklepie to 225 zł. Czyli
stówa (i jednocześnie jest to prawie 100% ceny) więcej dla, w zasadzie,
tylko jednej gry HL2. W innych grach na dx9 z kartą Radeon 9550/9600 byłby
lepszy wygląd, ale czy nie okazało by się, że zbyt mała wydajność (nawet po
zejściu do minimum detali) uniemożliwia grę? Do tego jest sporo całkiem
fajnych i dobrze napisanych gier dx8, w których karty R8500 będą miały
lepsze (fakt, może tylko ciut lepsze) osiągi niż R9550...

> nowa, dobrej jakosci i bezglosna grafike DX9 niezle dobrana wydajnoscia do

Fakt, wspomniany Sapphire ma bardzo "user friendly inaczej" wiatraki na tych
kartach...

> reszty sprzetu. Szkoda ze w srednim segmecie ATI nie ma nic ciekawego -
> staruszek R3x0 dogorywa, a GF6600 nie ma realnego konkurtenta - intersujace

Też żałuję. Na szczęście gry to u mnie margines używania karty graficznej, a
w filmach, jak dotychczas, Ati jest nie do pobicia.

> sa dopiero wyzsze karty z rodziny X1xxx, ale to inny przedzial cenowy.

No niestety. Wprawdzie pojawiły się w podobnych cenach obrzynki "Radeon
X1600PRO 256Mb DDR2 TV DVI (128 bit)", ale to chyba inny przedział
wydajności...

--
Pozdrawiam,
  Gargamel