Re: Co najlepiej dokupic aby troche polepszyc osiagi?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Fri 03 Feb 2006 - 18:13:08 MET

Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO_@gazeta.pl> wrote:

> Ale jest to właśnie wynik optymalizacji, gniot z iD Software jest
> faktycznie zbyt wymagający, i pisany dla sprzętu konkurencji ;).
> Niestety, to HL2 jest wyjątkiem, a nie doom_ileś_tam.

            Ja tam gram od przypadku do przypadku: ostatnio w HL2, wczesniej
w FarCry i Painkillera, a jeszcze wczesniej w CC Generals. Na wszystkich
przy AXP 1700 MHz @ FSB200 i R9550@9600PRO mialem dosc mile odczucia - nie
zauwazalem szatpania itp.

> Właśnie czy nie dlatego, że ich wydajność w starych grach dx8 jest
> większa, niż wydajność najtańszych nowych Radeonów w tych samych
> grach?

            Nie. Wydajnosc R9550@R9600 (no prawie) jest w zupelniosci
wystarczajaca do starych tytulow pisanych pod DX8 [bo wtedy przecietny
sprzet byl duzo slabszy] a da sie na nim pograc i w nowe tytuly przy
ograniczeniu bajerow w stylu roznych wersji antaliasingu itp.
Z R8500/R9100, jego starym silnikiem i tylko 64MB RAM praktycznie wszystkie
nowe tytuly sa niedostepne, albo wygladaja paskudnie.
            To po prostu choroba Allegro i polskiego rynku uzywek - ludzie chca
wziac za stara grafike niewiele mniej niz za nia dali kilka lat temu, a to
IMHO paranoja.

> Przyznam, że nie sprawdzałem na allegro bieżących cen R8500/9100,
> pisałem na orientację, jaką robiłem jakiś czas temu, ale zdaje się, że
> się nie pomyliłem: przyzwoity Radeon (Sapphire) 9100 schodzi za 115zł,
> R8500 za 100-115zł, czyli mieszczą się w zadanych "do 150 zł".
> Natomiast najtańszy Radeon Sapphire AGP w pobliskim sklepie to 225 zł.

            Za stary R9100/zwykly R8500 64 MB trzeba dac ~150 zl, a nowy z
gwarancja i faktura R9550 128MB/128bit mozna kupic juz za 180 zl
[wiekszoc co prawda za 200-220]. Roznica raczej symboliczna. Do tego mozna
kupic tradycyjnie fajne R9550 Gigabyte chlodzone pasywnie, a R8500/9100
zawsze maja dosc chalasliwy wiatraczek, bo to stara technologia krzemowa i
grzeja sie mocno.

> Czyli stówa (i jednocześnie jest to prawie 100% ceny)

            Mi wyszlo ~30 zl.

> więcej dla, w zasadzie, tylko jednej gry HL2. W innych grach na dx9 z
> kartą Radeon 9550/9600 byłby lepszy wygląd, ale czy nie okazało by się,
> że zbyt mała wydajność (nawet po zejściu do minimum detali) uniemożliwia
> grę?

            Przesadzasz. Przypomne chocby Panikillera i BooH - na RV350 wygladaly
i dzialaly rewelacyjnie. Takich gierek jest wiecej.

> Do tego jest sporo całkiem fajnych i dobrze napisanych gier dx8, w
> których karty R8500 będą miały lepsze (fakt, może tylko ciut lepsze)
> osiągi niż R9550...

Jak pisalem - do tytulow DX8 przywrocony do normalnych zegarow RV350
posilkujacy sie CPU ze sredniego przedzialu spokojnie wystarcza.

> Fakt, wspomniany Sapphire ma bardzo "user friendly inaczej" wiatraki
> na tych kartach...

            Ktos kto to wymyslil powinien sluchac ich do konca zycia - zazwyczaj
to najglosniejsza czesc nawet nie wyciszonego peceta.

> Też żałuję. Na szczęście gry to u mnie margines używania karty
> graficznej, a w filmach, jak dotychczas, Ati jest nie do pobicia.

            No to widze ze korzystamy z peceta tak samo.

> No niestety. Wprawdzie pojawiły się w podobnych cenach obrzynki
> "Radeon X1600PRO 256Mb DDR2 TV DVI (128 bit)", ale to chyba inny
> przedział wydajności...

            Ooo, widze ze tez przeoczylem tego GF6600 killera.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl