Re: pamieci

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 14:23:20 MET

NOKGAMER wrote:

> Producent tu nic nie ma do rzeczy, a liczy się konstrukcja modułu i
> samej kości pamięci.

Myśle, ze Michał nie będzie sprawdzał konstrukcji modułu, ani samej
kości pamięci. Dokupienie kości tego samego producenta zmniejsza szanse
na "odrzucenie" pamięci.

> W praktyce (teoretycznie) nawet dwa moduły PC3200 mogą źle pracować
> na 333 MHz.

W praktyce to mogą i na 200(400) nie działać.

> Patrz wątek powyżej, gdzie jeden tylko człowiek
> odpowiedział rozsądnie, potwierdzając moje teoretyczne obawy.

Samo CAS Latency nie jest jedynym parametrem dotyczącym pamięci.
Mówisz, że Twoja pamięć działa na 200(400) CL 2.5, a nie chodzi na
166(333) z tym samym CL. Co z pozostałymi timingami? Mój Gigabyte K8NE
na przykład jest na tyle szalony, że często przy zmianie taktowania
pamięci, przy automatyczym ustawieniu timingów, nadaje im najniższe
możliwe. No i pamięć nie rusza, nie jest to raczej dziwne. Czy Twoje
pamięci mają zapisane w SPD poprawne timingi?

> Oczywiście łączenie PC2700 i PC3200 jest dalece ryzykowne, ale jak to
> znamy w praktyce, czasami może nie stwarzać problemów, czym posiłkują
> się mniej doświadczeni "znawcy tematu". Moim zdaniem nie ma celu
> ryzykować. Pamięci PC2700 512MB (Kingston) mogę dostać nowe na
> gwarancji (chyba wieczysta jest na nie) za 180zł.

Ja też bym sprzedał PC2700 i kupił jedną lub dwie PC3200 i puścił z
niskimi timingami.

--
# Łukasz Ledóchowski
# gg: 503647 lukled@tlen.pl