Re: Jaką nagrywarkę DVD kupić do kompa?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 15:12:19 MET

latet napisał(a):

> Prawdopodobnie 4x.
> Ale wez po prostu, nagraj trzy sztuki: 2x, 4x, 8x i spradź,
> porównaj wyniki PIE/PIF.

A może są juz jakieś testy? Po co miałbym wyważać otwarte drzwi? ;)

> Rysy to jedno, a wywołane upływem czasu "gnicie" (utlenianie) to drugie.
> IMHO- to drugie jest groźniejsze. Rysy można teoretycznie zeszliwować
> specjalnymi pastami ściernymi, a utleniania dotyczy samych danych.

Dobrze, ale żeby coś się utleniło to najpierw musi się tlen dostać do
warstwy barwnika, a więc to głownie kwestia jakości wykonania płyty.

> Chodzi o całą partię Platinum@Ritek 003.
> Kupiłem ich całą szpulę :-/
> Wszystkie są do wyrzucenia - połowa nie daje się skopiowac,
> a druga połowa owszem, ale wyniki PIE/PIF jeżą włos na glowie.

Kiepska seria najwyraźniej...

> Jak na razie nowsze wynalazki w dziedzinie nośników danych
> oferuja coraz niższą trwałość (mówię o zastosowaniach domowych).

Nie mówię o optycznych, ale czyś wykorzystującym jakieś inne zjawisko,
co może zostanie wynalezione za jakieś 20 lat. ;)

> Ja póki co najcenniejsze dane (zdjęcia) trzymam na oddzielnych
> dyskach twardych, na co dzień spoczywajacych w szafie.

IMHO wielkiego sensu to nie ma, bo nośnik magnetyczny też ma swoje wady,
nieraz jego żywotność jest mniejsza niż optycznego, więc również jest
ryzyko, że dane diabli wezmą... :/

> Czasem też używam DVD-RAM - fajnie, ale upierdliwie powolne.

A jak z trwałością? Drogi ten nośnik?

# /George Orwell - Rok 1984/