Re: Jaką nagrywarkę DVD kupić do kompa?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Tue 31 Jan 2006 - 18:14:32 MET

> A może są juz jakieś testy? Po co miałbym wyważać otwarte drzwi? ;)

Zeby sprawdzić to na konkretnie swoim sprzecie
i dokladnie takich nośnikach, jakie masz.

> Dobrze, ale żeby coś się utleniło to najpierw musi się tlen dostać do
> warstwy barwnika, a więc to głownie kwestia jakości wykonania płyty.

Jakoś tam się dostaje. Poza tym pewnie nie tylko o tlen tu chodzi.
Przecież takze UV przyspiesza proces rozkładu barwnika.

> IMHO wielkiego sensu to nie ma, bo nośnik magnetyczny też ma swoje wady,
> nieraz jego żywotność jest mniejsza niż optycznego, więc również jest
> ryzyko, że dane diabli wezmą... :/

Nigdy nie jest to jedyna kopia. A poza tym to czysta wygoda
- twardziej jest najpojemniejszy i najszybszy. Jesli do tego
jest np. w kieszeni USB, albo przenośnej SATA, to nawet kompa
resetować nie trzeba, aby go podlączyć. Odkąd tak robie,
to straciłem ochotę na wypalanie backupów na płytkach DVD.

Nieco mnie tylko przeraża ilosc "bezcennych danych osobistych"
o ktore musze dbać. Pamietam, ze w 1992 roku miesciłem
je na 2 dyskietkach. Teraz dochodzę do 50 GB.

> A jak z trwałością? Drogi ten nośnik?

Niby to najtrwalsze z optycznych nosników.
Tanie nie są. Ostatnio po 13 zł kupowałem.

latet