Re: Seagate seria 7200.8 a 7200.9

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sun 08 Jan 2006 - 16:04:52 MET

> Rozgladam sie za dyskiem Seagate 250GB ATA ale widze ze w ofercie sa 3
> modele, w tym dwa z cache 8MB. Czy te dyski roznia sie czymkolwiek
> (glosnosc , wydajnosc, temperatura pracy)?

Co rozumiesz przez głośność?
Któryś z dwóch podstawowych rodzajów hałasu dyskowego,
czy może uwzględniasz też niskotonowe wibracje, przenoszone
na obudowę kompa?

Zwracam na to uwagę, bo sie wlasnie strasznie naciąłem
na Samsunga SATA 250 GB. Miał być cichy... i jest... tzn. głowica
lata cicho, "szum własny" pomijalny. Natomiast wibracje są nie
do zniesienia. Cały komp tak buczy jak transfomator jakiś.

Ale już się z tym uporałem, tylko metodą dość rozpaczliwą
- położyłem go na dnie obudowy, na twardej podkładce,
pod którą dałem sporo miekkiej folii z pęcherzykami.
Nadal sobie skurczybyk wibruje, ale teraz się to nigdzie
nie przenosi.
Dla ciekawych - jego temp. jest teraz tylko o 3 C wyzsza niz,
gdy był 'po bozemu' przykresony 4 srubami do metalu.
Ale chyba i tak jakiegoś fajnego PAPST-a dokupię to obudowy.

latet