Padła płyta główna??

Autor: Krzysiek <nospam_at_spam.pl>
Data: Sun 08 Jan 2006 - 16:04:25 MET

Witam,
Kupilem dzis dla kolezanki procek Athlon 1GHz. Jako ze w domu mam Durona
1.3GHz postanowilem sprawdzic zakup. Wlozylem nowy procek, uruchamiam kompa
a tam bios mi pokazuje Athlon 750MHz. Sprawdzilem jeszcze raz na procku jak
byk jest napisane A1000. Uruchamiam komputer jeszcze raz i to samo. Wszedlem
wiec do biosu i zmienilem czestotliwosc na 133MHz (bylo ustawione 100).
Uruchamiam ponownie, Athlon 750...hmm
Ustawilem wiec w biosie czestotliwosc na 120MHz, komp uruchomil sie,
wszystko w porzadku. Postanowilem sprobowac jeszcze raz i zwiekszyc nieco
czestot. na 125MHz i odtad zaczely sie problemy. Komp nie mogl sie
uruchomic, co gorsza nie moglem wejsc juz do biosu i zmniejszyc
czestotliwosci, ani zaladowac pierwotnych ustawien bios. Wyjalem wiec
bateryjke podtrzymujaca bios, wlozylem ponownie, uruchamiam maszyne, widze
pierwszy ekran, procek znow jest widziany jako Athlon 750, ale bios nie
wykrywa zadnych dyskow ani cd, co gorsza przy uruchamianiu komputera
wyskakuje prosba o haslo! (jakie haslo, przeciez ja nigdy nie zakladalem tu
hasla, ale udalo mi sie odnalezc w internecie kilka serwisowych hasel do AMI
biosu, wpisalem haslo wyskakuje tabela z konfiguracja kompa i nic dalej(nie
widzial dyskow). Przelozylem wiec mojego Durona 1300, ale nic nie dalo poza
tym ze wykrywa dyski. Po ponownym resecie biosu wyskoczylo okno że suma
kontrolna bios jest nieprawidlowa, kliknalem wiec aby skorzystal z DualBios,
zrobil sie czarny ekran, czekalem kilkadziesiat minut ale nic sie nie
dzialo. Probowalem jeszcze kilka razy resetowac bios poprzez wyjecie baterii
ale to nie pomaga :( Obecnie efekt jest taki ze komp sie uruchamia i
zatrzymuje na pierwszym oknie, tylko czasem wyswietla informacje o wykrytych
dyskach, procku itp. a czasem nie. Zdarzylo sie tez ze uruchomil sie czarny
ekran bez jakichkolwiek informacji.

Co sie stalo? Mam wrazenie ze BIOS polecial, ale od czego jest w koncu w
Gigabyte DualBios??
Co moglobyc przyczyna? Plyta glowna Gigabyte GA-7VTXE+. Siedze nad tym kilka
godzin i jestem juz zrezygnowany, googlalem, ale nic nie znalazlem. Jakies
pomysly?

--
Pozdrawiam
Krzysiek