Re: Czy to blad CPU jesli komputer nic nie wyswietla przy starcie?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 03 Jan 2006 - 16:10:22 MET

Dnia 2006-01-03 14:22:04, encja *Marcin* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Kurcze, to juz nie rozumiem, klawiatura u mnie mruga,

Może mrugnąc od samego włączenia komputera. Generalnie klawiatura
PS2/USB jest zasilana nawet przy wyłączonym kompie, ale niektóre mrygają
w momencie włączenia kompa. Zapalenie diody jest wynikiem wysłania do
klawiatury odpowiedniego sygnału z kontrolera, zatem wygląda to na
działanie procesora, ale wcale nie musi....

> dyski zaczynaja
> dzialac, ale to chyba tylko dlatego, ze maja wlaczone zasialanie, bo wydaje
> mi sie, ze tylko sie kreca...

Jeśli nie chrobocą, to nie są inicjowane. Talerze obracają się od samego
podania zasilania.

> Poza tym jak sprobuje zresetowac, to komputer zaczyna piszczec i sam sie
> wylacza...
> Po ilosci piskow mozna dojsc chyba co nie gra, prawda? U mnie jest ich
> bodajze piec.

A więc być może coś się jednak z tym prockiem dzieje... Zobacz w manulau
od MoBo co oznacza pięć pisków...

Może spróbuj jeszcze zresetować CMOS RAM - załadowane wówczas zpstaną
najbardziej bezpieczne ustawienia domyślne...

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]