Re: Padl dysk, ale jakos tak dziwnie :|

Autor: Thomas <angel_USUNTO__at_bci.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 15:14:35 MET

Użytkownik "Piotrek" <jotixel@TNIJgmail.com> napisał w wiadomości
news:dp3e0o$ev5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Obecnie dysk odpoczywa w lodowce...

Osobiscie nie wierze, ze takie zabiegi cos pomagaja, no ale... :)

> Ciekawe czy cos pomoze. Jesli
> nie to nie pozostaje mi nic innego pewnie jak go otworzyc...

I tak jest padniety wiec spokojnie mozesz w nim pogrezbac, jakkolwiek nie
daje duzej szansy, ze uda sie naprawic. Nie wiem jak ten dysk, ale popatrz
na spod, na plytke drukowana. Kiedys mialem przypadek, ze wyciagajac dysk
zaczepilem tam na spodzie taka tasme laczaca jakies dwa elemanty na plytce,
tasma sie wysunela i nie bylo styku :P A moze w srodku sie cos poluzowalo.
Inna sprawa, ze nie wiadomo jak sie dysk zachowa po otwarciu, kiedy do
srodka dostanie sie kurz.

> Z tego
> co wiem to chyba w dyskach w srodku jest powietrze, kwestia jest tylko
> kurzu... Bycmoce tylko glowica sie zaczepila o cos.. sam nie wiem...

Tak. Jest powietrze. Co wiecej dyski nie sa szczelne, maja tylko zabezp.
przed dostawaniem sie do srodka kurzu.
Rozebrac mozesz... chocby w celach poznawczych :)

Kiedys, pracujac jeszcze w poprzedniej spooorej firmie dorwalem taki
przedpotopowy hdd WD.. o poj ok. 10 mega :) 5 1/4 cala, wazyl z kilogram
lekko. Glowica poruszana zewnetrznym silniczkiem krokowym z takimi
zapadkami.. no normalnie egzotyka i klasyka. Milo bylo to rozkrecac :) Drugi
taki podobny mam nawet dzialajacy (15 mega, kontr MFM bodajze) :)

Pozdrawiam

Thomas