Re: reklamacja plyty glownej

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Mon 19 Dec 2005 - 21:59:45 MET

p.k <cppNOSPAM@autograf.pl> wrote:

> Bylem dzis zobaczyc czy jest juz moja plyta glowna oddana do
> reklamacji. I coz sie dowiaduje:
> 1. Plyta zostala przyjeta warunkowo czyli moge czekac do 90 dni
> 2. Wcale nie musze dostac naprawionej plyty
> 3. Mozliwe ze to ja!! moglem uszkodzic plyte

            Niech zgadne - sklep bierze sprzet od Action? Bo ta hurtownia ma
takie pomysly. Na szczescie dla Ciebie to wieksze zmartwienie na linii
sklep-hurtownia niz sklep-konsument.

> Plyte uzywalem rok, dzialala stabilnie. Zero podkrecania, ostatnio co
> modyfikowalem w kompie to dodalem miesiac temu drukarke na usb.
> No i w ten nieszczesliwy dzien gdy wrocilem do domu
> komp nie dzialal tylko mrugal jeszcze do mnie dioda :)
> W pokoju unosil sie lekki zapach spalonej elektroniki.

            I tu mmoze byc problem. Bo plyta mogla ulec uszkodzeniu zarowno
ze wzgledu na zuzycie i spalenie sie ktoregos z komponentow, jak i z
winy kiepskiego zasilacza/przepiecia w sieci. W zaleznosci od powodu
krancowo roznie wylada sprawa Twoich uprawnien.

> I tu moje pytanie. Czy przepalenie jakiegos tranzystorka czy czegos
> tam jest podstawa do nieuwzglednienia reklamacji?

            jw

> Kurcze troche to dla mnie dziwne. Tymbardziej ze ma to byc ponoc moja
> wina!

            Sklep ma podejscie - wszelkie watpliwosci rozstrzygamy na niekorzysc
klienta? Jesli tak to przy ewentualnej odmowie uwzglednienia reklamacji
zazadaj uzasadnienia takiego stanowiska na pismie bys mogl w razie czego
sie z nim spierac i powolac kontrekspertyze - to ich obowiazek.

> Pytam sie Was zanim pojde do tego sklepu i zrobie z siebie buraka
> awanturujac sie o moj sprzet (bo nie widzi mi sie samemu naprawiac go
> skoro mialem gwarancje)

            Poczekaj spokojnie az minie 14 dni. Jesli dalej nie bedzie odpowiedzi
co do uwzglednienia reklamacji zloz oswiadczenie w trybie ustawowym o
odstapieniu od umowy/zadaniu naprawy/zadaniu naprawy - w zaleznosci co Ci
najbardzeij pasuje. Mam tylko nadzieje ze wykazales sie podstawowa
zapobiegliwosci i masz jakikolwiek dowod na pismie zgloszenia reklamacji i
oddana sprzetu w konkretnym dniu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl