Re: dos

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Mon 19 Dec 2005 - 00:34:59 MET

> Tutaj wszystko zależy od tego, jak zdefiniujesz te "mało wymagające
> zadania". ;) Dla jednych będzie to słuchanie MP3, dla innych pisania
> tekstów, dla innych słuchanie tekstów i słuchanie MP3
> _jednocześnie_.

Pisanie postów pod Outlookiem, otwarty Word z pracą dyplomową, otwarte
Delphi, Acrobat Reader z jakąś dokumentacją, otwartych osiem okien
misiów, Total Commander, rozmowa na gadu z trzema osobami, słuchanie
muzyki, ściąganie plików. Jednocześnie. To tyle w tej chwili. Żaden z
tych programów oddzielnie nie ma jakichś strasznych wymagań (choć
jeszcze zależy od wersji).
Mało wymagające, bo obciążenie procesora średnio 3%.
Pamięci trochę idzie, bo 340 MB (Windows XP).
Wiele programów na raz nie tyle potrzebuje dobrego procesora, co
wystarczająco dużo pamięci.

Ale nie wyobrażam sobie teraz, jak mogłem przez kilka lat pracować na
486-100 z 32 megabajtami i powolnym dyskiem.
Owszem, programy były mniejsze, ale jednak to czekanie na uruchomienie
czegokolwiek... a dysk bez przerwy chrrrr krr krrrrr krrk.. ;-)
Na dzisiejszych komputerach komfort pracy jest dużo większy, właśnie
dlatego, że wydajnością wielokrotnie przewyższają przeciętne potrzeby.

A wymagające zadania to będzie np. generowanie grafiki 3D, jakieś
super-ważne-obliczenia, czy nowe gry.

> No tak, ale kto mówi o używaniu tego sprzętu jako _jedynego_
> komputera. Można mieć najnowszego Athlona64 z GB RAMu, ogromnym
> dyskiem i potężną kartą graficzną, a staruszka trzymać z sentymentu
> lub jako dekorację. ;) Jak myślisz, niby dlaczego wielu byłych
> Amigowców tak chętnie wraca po latach do tego komputera? ;)

Ja mam sentyment ogólnie do DOS-a, więc w "starym" komputerze procesor
może być nawet dobry, ramu może być dużo, dysk jakiś tam, grafika 3D,
ale Sound Blaster na slota ISA do dosowych gierek musi być. Czyli żeby
była sprzętowa zgodność z "klasycznym" pecetem, a nie żeby był powolny
;-)

a użyj Gógla... http://legacy.newdoom.com/

--
Azarien