Re: dos

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 18 Dec 2005 - 12:28:09 MET

Wiktor S. napisał(a):

> No to jeszcze chyba nie taki straszny grat, i może służyć do mało
> wymagających zadań, ale to zależy od reszty konfiguracji.

Tutaj wszystko zależy od tego, jak zdefiniujesz te "mało wymagające
zadania". ;) Dla jednych będzie to słuchanie MP3, dla innych pisania
tekstów, dla innych słuchanie tekstów i słuchanie MP3 _jednocześnie_. ;P
Zostawiłem go właśnie dlatego, żeby w razie awarii nowego sprzętu mieć
coś, na czym mógłbym chociażby pisać, albo sprawdzić pocztę. Teraz
szkoda byłoby mi się rozstać ze sprzętem, od którego wszystko (na prawie
, bo znajomy miał kompa parę lat wcześniej) się zaczęło, zwłaszcza, że
dużo miejsca pod biurkiem nie zajmuje i nawet fajnie się tam prezentuje
ta archaiczna obudowa. ;)

> Ale już tak 486 w dół to MZ ciąganie skalnych bloków po drewnianych
> belach. Są lepsze sposoby na budowę piramidy.

No tak, ale kto mówi o używaniu tego sprzętu jako _jedynego_ komputera.
Można mieć najnowszego Athlona64 z GB RAMu, ogromnym dyskiem i potężną
kartą graficzną, a staruszka trzymać z sentymentu lub jako dekorację. ;)
Jak myślisz, niby dlaczego wielu byłych Amigowców tak chętnie wraca po
latach do tego komputera? ;)

> Człowiek już się przyzwyczaił, że wszystko działa superszybko, i jak
> trzeba słuchać minutowego chrobotania dysku, bo uruchamia się Bardzo
> Wielki Program, to krew zalewa.

Nie mam zamiaru nawet próbować uruchamiać takich programów na starych
kompach. ;)

> Mieszasz problem systemowy (Windows XP a starszy) ze sprzętem (nowy
> komputer - stary komputer).

Niczego nie mylę. ;) Najzwyczajniej nie widze potrzeby instalacji w98 na
moim Sempronie 2500+ tylko w celu pogrania w DOOMa i stare, dosowe
platformówki. ;)
A sprzęt w takiej sytuacji też odgrywa ważną rolę - wymienię chociażby
słynny problem z dzieleniem przez zero w programach napisanych w Turbo
Pascalu na komputerach z prockiem szybszym niż 200 MHz i zawieszanie się
Windowsa 95 przy procku AMD K-6 350 MHz AFAIR.

> Polecam DOOM Legacy.

A ile to zajmuje? To jakaś "darmowa" produkcja do zassania z netu, czy
trzeba kupić? ;)
Może znajdzie się tutaj ktoś, kto ma pojęcie co może być grane z DOOMem
95? Ściągnąłem, rozpakowałem, podrzuciłem pliki z DOSowego DOOMa 2 - po
uruchomieniu niby działa, jednak nie pojawia się menu, a jedynie sam
obrazek z menu DOOMa 2, nie reaguje na klawiaturę i jedynie co jakiś
czas włacza demka sterowane przez komputer.

> Do starych gier złożyłem niedawno takie coś:
>
> Celeron 466 MHz, 256 MB RAM, dysk 6 GB, Riva TNT2, Sound Blaster AWE64.
>
> DOS-owe gry śmigają, wiele windowsowych również (no, o DOOMie 3 to można
> zapomnieć), a mocy ma dość żeby bezstresowo po sieci posurfować, gdy
> główna maszyna akurat jest przez innego domownika zajęta.

Ja siostrze oddałem mojego Durona 700, gdy przesiadałem się na Semprona
i w ten sposób pozbyłem się ciągłych problemów z zajętym kompem, gdy
chciała np. obejrzeć jakiś film, bo jej P166 MMX sobie nie radził
oczywiście. :P Teraz mam kompa wolnego przez większą część czasu, jeśli
nie liczyć tych momentów, kiedy ktoś chce coś oglądać przez kartę DVB. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/