Re: Pomozcie skonfigurowac wydajny komputer

Autor: *KW* <wasilewk_at_neostrada.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 23:18:01 MET

> Podana przez Botanixa konfiguracja jest
> praktycznie dwuprocesorowa, warto ją rozważyć.

Hej !

Pozwolę sobie zareagować, bo ja jestem w podobnej
sytuacji, tyle że specjalnego dylematu nie ma:

1. Ja do biura nie biorę płyt głównych, które
   nie mają chipsetów Intela !
   Od tej zasady nie odstępuję i dzięki temu
   parę razy uratowałem swoją skórę (w odróżnieniu
   od niektórych moich kolegów z 'pokrewnych'
   zakładów pracy.
2. Jak nie sprawdzisz, to nie polubisz:
   maszyna dwuprocesorowa, to obecnie _obowiązek_ !
   Minęły czasy, gdy pani Dziunia ledwo umiała
   włączyć Subiekta i to drżącymi palcami.
   Obecnie: dochodzę do komputera (panienka mnie wezwała),
   a ona mówi:"chwilę, tylko dokończę, ale ten komputer
   nie chce coś chodzić !". Patrzę na pasek: a tam:
   kilka otwartych plików w Wordzie, ze dwa w Excelu, jeszcze
   ze dwie aplikacje 16-to bitowe a ona wprowadza coś w aplikacji
   Oracle'owej pod Unixem.
   Gdyby nie HT, to już dawno klawiatura jej zablokowałaby się.
3. Taki dzisiejszy przykład:
   Centrum Usług Internetowych (to taka aplikacja komercyjna
   dla klientów bankowości) wymaga dla poprawnego działania
   czytnika kart, Javy Microsoftu. Do tej pory wszystko grało,
   ale dziś: kłopoty. Okazało się, że podczas pracy w neostradzie,
   komputer sam (po raz drugi) wgrał sobie SP2 do XP. Oczywiście
   z poprawkami Javy Sun-a. No, gdybym miał chipset NForce4, to
   'dupa blada'. Na szczęście chipset Intela, dogranie Javy M$,
    wyłączenie tamtej w IE i wszystko gra.
   Takich kłopotów należy się spodziewać i zabezpieczyć się
   przed nimi, szczególnie gdy się za to bierze pieniądze.
4. Od dawna sprawdzonym rozwiązaniem (również podczas szkoleń
   w firmie Altkom) dla firm jest: płyta Asus na platformie Intela.
   Po co otwierać otwarte drzwi ? Wymyślać coś, co już jest wymyślone ?
5. Dlatego z tych 700 zł dołożyłbym do płyty P5WD2 i procesora
   Pentium D lub chociaż HT. W przyszłości można będzie
   wymienić na Pentium 840 EE, lub jego następcę.

Pozdrawiam.

--
[ *KW* | P5WD2 Premium + P4 D 840 + 4x512MB PC4300 ]
[ Sony E400 +Radeon X800GTO +Avermedia AVerTV Box7 ]