Re: dzisiejsza grafika na plycie - do czego porownac?

Autor: Botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 02:26:50 MET

Użytkownik "Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości
news:dnqalp$na$1@news.onet.pl...
> mam pytanie o grafikę Intela na płytach:
> Intel Media Accelator 900 (IMA900) i odrobinę nowsza IMA950
>
> (wiem, że grafika na płycie zawsze będzie gorsza, niż karta grafiki
> osobna, w slocie - ale nie o to chodzi, mam bardzo niskie wymagania wobec
> grafiki)
>
> jeśli mogę Was poprosić:
> jak obrazowo można opisać grafiki na płytach IMA900 i IMA950?
>
> do czego je porównać - np. czy one są jakości kart grafiki sprzed lat 2?
> sprzed 5 lat? jeszcze starszych i tym samym gorszych? o ile są gorsze niż
> popularne (nie jakieś "wyczynowe"!) karty w slot?

> [...]

Witam
Przede wszystki o to, że będą wolniejsze od VooDoo 3 nie musisz się obawiać,
obie są szybsze i lepsze ( czyt. duzo szybsze i dużo lepsze, bardzo bardzo
dużo :) ).Możliwośi ( Pixel Shader 2.0 i Vertex Shader 2.0) GMA 900 można
porównać do ati radeon 9500-9800 ( oczywiście mniej więcej ; ) ) lecz
wydajność ( szybkość generowania grafiki ) na poziomie GFMX440 128 bit (
albo troszkę lepiej ).Co do GMA 950 to trzeba przyznać, że coś tam już
potrafi konkretnego ( Pixel Shader 2.0 i Vertex Shader 3.0 ).Wydajność:
zegar 400MHz i 4 potoki renderujące daje całkiem
nienajgorszy wynik 1600MT/s ,przepustowość pamięci do 10,6GB/s ( oczywiście
przy zastosowaniu pamięci 667MHz w dualu :) )co robi z niej grafę na której
można śmiało jeszcze pograć w najnowsze gry (oczywiśćie z ograniczoną iloścą
efektów ) jeśli jest tak szybka jak o niej piszą to można powiedzieć że
wydajnośią przewyższa ATI Radeon 9600Pro
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=7275 ( ok +30%) lub GF5700
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15423 ( ok +35%) lub GF6200
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17624( ok +50%). GMA 950 jak na
zintegrowane rozwiązanie przy kilkanaście złoty więszkym koszcie zakupu
płyty głównej jak najbardziej się opłaca dla mniej wymagających,więc na
twoim miejscu wziąłbym tego GMA950 bez wachania.
A tak apropos nie Intel Media Accelator a Intel Media Graphic Accelator w
skrócie GMA lub IGMA.
pozdrawiam
Botanix