Re: zabezpieczenie p³yty CD

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 01:31:22 MET

On Tue, 13 Dec 2005 16:04:00 +0100, "gardziej"
<gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> wrote:

>tak
>widzialem to na jakims filmie, tyle ze moze byc niebezpieczne, bo plyta sama
>sie zapali, albo nawet wybuchnie, wydajac przy tym glosne ostrzezenia o
>"autodestrukcji za 5 sekund"... :)
>
>tak powaznie, to nigdy o czyms takim nie slyszalem, ale teoretycznie gdyby
>na plycie byl "wirus" ktory po zakonczeniu przegladania plyty (jak to
>sprawdzic?) zmusilby nagrywarek (!) do przetrzymania plyty i zamazal ja...

Jednorazowy odczyt to nie - ale byly robione proby z nosnikami DVD o
obnizonej trwalosci - plytka po wyprodukowaniu miala byc zamykana w
szczelnym opakowaniu bez dostepu tlenu, po rozpakowaniu w pare dni
miala ulegac utlenieniui juz sie do odczytu nie nadawac - glownie
obiecywano sobie po tym mozliwosc udzielania krotkookresowej licencji
na eksploatacje filmu - zeby nie prowadzic wypozyczalni a za cene
porownywalna z cena wypozyczenia po prostu sprzedawac plytke z filmem
ktory mozna przez pare dni ogladac.
Jakos to zddechlo - chyba ze wzgledu na fakt ze nagrywarki DVD sie
zdazyly w miedzyczasie rozpowszechnic i obecnie wiekszeego problemu ze
zgraniem takiej plytki na trwaly nosnik nikt by nie mial.

--
Darek