Re: zabezpieczenie płyty CD

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 16:28:16 MET

> Czy jest jakas mozliwość w taki sposób nagrac lub inaczej stworzyć
> płyte CD aby możliwy był jej tylko jednokrotny odczyt. ? Po takeij
> operacji dane nie bedą do odczytania drugi raz. Ewentualnie wchodzi w
> gre jakiś termin uzywania np odczyt tylko przez jeden dzień.
> Czy to w ogole realne ?

Zajmowały się tym różne firmy (albo jedna firma, nie wiem). Jest to
możliwe, jeśli jesteś producentem kompaktów z dostępem do najnowszych
technologii ;).
Całość polegała na tym, że płytka była szczelnie pakowana w folię po
wytłaczaniu i była z materiału, który w zetknięciu z powietrzem powoli
się rozkładał (chyba miał to być dzień albo dwa dni). Docelowo chciano
rozwiązać problem kopii filmów dla recenzentów (żeby nie piracili - moim
zdaniem efekt byłby odwrotny, przegrywaliby żeby mieć możliwość
obejrzenia np. dwa razy, ale firmy mają ostatnio dziwne pomysły - vide
straszenie sądem autorów napisów, czy też stron z tekstami piosenek albo
tabulaturą).