Problem z dyskiem [Samsung SP2014N)

Autor: Makus [P.E. #7] <maqsWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 01:25:53 MET

Witam,

Mam pewien problem, ktory juz mnie zaczal doprowadzac do szalu. Zaczne
od konfiguracji sprzetowej: plyta Epox 8rda3+, dysk Samsung Spin Point
SP 2014N, wystepuje tez dysk IMB desktar 80gb. Ale przejdzmy do sedna.
Jakis czas temu (miesiac?) kupilem sobie nowego samsunga. Poczatkowo
pomyslalem ze nie bede instalowal na nim na razie systemu (brak czasu,
itp) wiec zaczal sluzyc jako magazyn. Utworzylem 4 partycje, programem
Partition Magic 8.0 (1 na przyszlego windowsa, 1 na suse, 2 na rozne
stuffy) 3 partycje NTFS i 1 bez systemu plikow (docelowo dla linuxa).
Pare dni temu postanowilem przesiasc sie na nowy dysk z systemem, wiec
podpialem go na mastera, stary poszedl na druga tasme jako slave do
napedu dvd. zaczalem instalacje systemu, i tu zonk. Instalator po
uruchomieniu i pokazaniu dostepnych dyskow/partycji na system stwierdzil
ze moj samsung nie jest podzielony na partycje. 150gb danych, nie w kij
dmuchal, przerwalem instalacje, odpalilem stary system i faktycznie,
zadnych partycji nima...Podlubalem, poszukalem, odpalilem Hiren's Boot
CD 7.5, stamtad programik Prosoft Media Tools 5.0 v1.1.2.64, ladnie
znalazl partycje, odzyskalem wszystko...Wiec znowu sie biore za
instalacje systemu (o ja glupi!) i znowu mi zgubil partycje...No dobra,
skoro taki uparty to niech sobie formatuje, odzyskalem dane,
zbackupowalem je, i pozwolilem instalatorowi sformatowac dysk. Po
skopiowaniu plikow instalacyjnych systemu i przymusowym restarcie, z
dysku instalacja nie kontynuuje pracy (pojawia sie okienko zeby nacisnac
klawisz aby odpalic z plyty, oczywiscie nic nie naciskam i nic sie nie
dzieje). Jak wyjme plytke z napedu, to krzyczy przy starcie "Blad
odczytu z dysku". I nie rusza...Sprawdzalem w biosie ze wykrywal ten
dysk w trybie CHS, ale przestawilem mu na LBA, powtorzylem zabawe z
instalacja, i dalej nic...Czy ktos ma jakis pomysl, czy to wina dysku,
czy moze plyty? Co moze byc nie tak, i co zrobic zeby tam zainstalowac
jednak system...Czy moze dysk jednak jakos jest uszkodzony? Nadmienie ze
nigdy nie bylo problemow z zadnymi danymi ktore na nim sie
znajdowaly...Rozpisalem sie, ale juz 2 dni stracone mam przez to, a
niestety terminy mnie gonia, moze ktos sie z tym spotkal kiedys i wie co
zrobic? Z gory dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam,
Makus

--