Re: problem z wyborem x800GT 256 mb...o co tu chodzi ?

Autor: Botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Sun 11 Dec 2005 - 18:49:01 MET

> Z przesyłka to będzie prawie 780PLN - czy naprawde warto się padkować w
> taką kartę za te cene?? Za podobną cenę poszukaj juz GTO - 12 potoków w
> DOOMie ati oczywiscie przegra(gra optymalizowana pod NV) ale wszystkie
> inne
> zalety zauważysz szybko w porówananiu z 6600GT za podobną cene naprawde
> lepsza karta.
> Pixel 3.0 super rzecz ale obecnie nie wykorzystana poza kilkoma
> przypadkami.

Muszę was troszkę poprawić.
1.Jeżeli twierdzisz że pixel 3.0 super rzecz ale nie wykorzystana ( poza
kilkoma przypadkami ) to jesteś w ogromnym błędzie
   Jest już wiele gier pisanych pod 3.0 a dotego wszystkie które teraz
wchodzą i będą wchodzić też będą pisane pod 3.0 a nie
   2.0 jak w przypadku radeonka.
2.Radeonek jest dobrą kartąi szybką ale technologicznie niestety jest już
przestarzała.
3.Co do różnicy w szybkości to faktycznie jest deczko szybsza od GF6600GT
(zwykły )ale to jest przewaga rzędu 10% w 3dmarkach
więc tylko kilka klatek w grach np. Ati Radeon 30fps a GF6600GT w tym samym
momencie 27fps.I to by się ładnie zgadzało, ale!!!.Ja poroponowałem mu kartę
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17341 a jest to odpowiednik
GF6600GT Turbo force na PCI-E.Proponowana przezemnie karta ma przepustowość
pamięci 18GB/s a nie 16GB/s jak w przypadku zwykłego GF6600GT co jest ok 9%
które zwykły GF6600GT traci do X800GT!.Nalezy wspomnieć że proponowana
przeze mnie karta ma pamięci 1,6ns, których nominalna częstotliwośc
taktowania to 1200MHz ( według specyfikacji producenta ) a z własnego
doświadczenia wiem że spokojnie idą na 1350MHz ( co też potwierdzi każda
stronka o OC ) co daj prawie 22GB/s przepustowości i wtedy z 3400 3Dmarków
robi nam się 4600 ( Ati ma 3900 -4100 ).
Reasumując nowocześniejsza technologia,wydajność na poziomie x800GT według
mnie w najnowszych grach większa, mam na myśli F.E.A.R , Doom2, Quake 4,
NFSMW, Black&White2, Medal of Honor,i wiele wiele innych obsługujących kilka
ładnych efektów jakie proponuje nam cieniowanie Pixel Shader3.0 i Vertex
shader 3.0.A na prawdę jest na co popatrzeć!
Pozdrawiam
Botanix